• Anonym (kluven)

Mitt barn har diarre allt för ofta, vad gör jag för fel??

Min barn fyller 3 i slutet av året, och har diarre nästan varannan vecka. Nu har det hållt sig i 3 dagar, och han bajsar fortfarande löst och alltför ofta, stackarn :(

Han får normal kost, och äter det vi äter här hemma. Jag ser till att han får grönsaker, protein och kolhydrater, sen får han antingen vatten eller mjölk till maten, men sen kommer dagarna då har han löst bajs och bajsar flera gånger om dagen, och sen slutar det, och fortsätter veckan efter. 
    Hela tiden har jag tänkt : " det kanske var något han åt" och då blir jag lite orolig, men sen går det ju över efter några dagar och han bajsar helt normalt, kanske 1-2 gånger om dagen. Efter någon vecka har han dock diarre igen!
    Finns det någon som har gått igenom samma sak eller kan ge lite råd eller tips? Är det normalt för barn att bajsa mycket löst vissa dagar och sen bajsa normalt andra dagar?

• Svar på tråden Mitt barn har diarre allt för ofta, vad gör jag för fel??
  • Anonym (allergi/intolera)

Har du pratat med bvc? TYcker du ska be om läkartid för att kolla upp om ditt barn lider av någon matallergi eller matintolerans. Kolla också in ämnet Allergi under Förälder.

• Occam
    Anonym (allergi/intolera) skrev 2014-09-01 13:54:17 följande:

Har du pratat med bvc? TYcker du ska be om läkartid för att kolla upp om ditt barn lider av någon matallergi eller matintolerans. Kolla också in ämnet Allergi under Förälder.

Instämmer, problemen verkar lite för kraftiga och ihållande för att inte utredas. Min dotter fick i princip diarré om hon åt för mycket torkad frukt (i lägre grad av russin) eller kiwi, samt om hon tuggat för dåligt. Men, då gick det över på blott en dag.
Svar på tråden Mitt barn har diarre allt för ofta, vad gör jag för fel??