• Noell

Att donera pengar

Hej alla! Jag har nu en möjlighet att donera pengar till en organisation men det finns en sådan uppsjö av bra saker att donera till så jag har lite svårt att faktiskt välja. 

Så jag undrar lite hur ni donerar och har donerat? Jag vill gärna att pengarna jag ger gör skillnad och inte hamnar i en stor organisation där massor av löner och marknadsföring måste betalas ut, utan ges direkt till dem eller det som behöver det. 

Så om ni har några tips på sådana organisationer skriv dem gärna. 

Kram

• Svar på tråden Att donera pengar
  • frisak

Hej Noel! 

Jag har gett ett tips förut här på FL och vill gärna göra det igen när du går i dessa tankar. Det är en upplysningssida om trafficking som heter www.beewithus.com

På den sidan kan du sedan gå in här: www.beewithus.com/lokala-organisationer/

Där har du ett gäng lokala organisationer i olika länder som man kan skänka pengar till helt utan mellanhänder. 

Jag gör någon donation då och då till lite olika av de barnhemmen och organisationerna. Får mig att känna att jag bidrar! 

Lycka till och helt rätt tänkt! 

Kram

• Anonym
    frisak skrev 2014-09-01 14:57:31 följande:

Hej Noel! 

Jag har gett ett tips förut här på FL och vill gärna göra det igen när du går i dessa tankar. Det är en upplysningssida om trafficking som heter www.beewithus.com

På den sidan kan du sedan gå in här: www.beewithus.com/lokala-organisationer/

Där har du ett gäng lokala organisationer i olika länder som man kan skänka pengar till helt utan mellanhänder. 

Jag gör någon donation då och då till lite olika av de barnhemmen och organisationerna. Får mig att känna att jag bidrar! 

Lycka till och helt rätt tänkt! 

Kram

Det var ett bra tips! Jag har träffat han som har den där sidan, han heter Staffan Nordstrand och har skrivit flera bra böcker också. Om ni köper dem från sidan så stöttar ni även hans verksamhet. Och jag kan verkligen rekommendera det, det är väldigt, väldigt bra böcker!
  • TobiasOskarsson
    Anonym skrev 2014-09-03 10:02:13 följande:
    Det var ett bra tips! Jag har träffat han som har den där sidan, han heter Staffan Nordstrand och har skrivit flera bra böcker också. Om ni köper dem från sidan så stöttar ni även hans verksamhet. Och jag kan verkligen rekommendera det, det är väldigt, väldigt bra böcker!
    Såg att hans senaste bok inte gick att köpa från hans hemsida. Den har jag läst mycket om och den verkar onekligen väldigt spännande! Något du hunnit läsa och kanske kan ge en kort recension?
  • Anonym (Ylvaa)

Bee With Us är en utomordentlig fin liten organisation. Som ni säger så går pengarna man donerar direkt där hjälpen behövs utan mellanhänder. 

Nu är det bröstcancerveckor som jag tycker är otroligt viktigt att vi hjälper till att donera till så mycket vi kan också. 

Det är svårt att välja hur man ska donera sina pengar när det finns så många olika bra föreningar och organisationer som jobbar för olika ändamål kan jag också tycka, men man ska göra det som känns rätt i magen och hjärtat, man kan inte kanske donera så mycket till allt men en slant då och då har faktiskt alla råd med. 

• Svensson80
    TobiasOskarsson skrev 2014-09-08 10:48:48 följande:
    Såg att hans senaste bok inte gick att köpa från hans hemsida. Den har jag läst mycket om och den verkar onekligen väldigt spännande! Något du hunnit läsa och kanske kan ge en kort recension?
    bokboxen.blogspot.se/2014/11/gastbloggaren-staffan-nordstrand.html

Där har ni en färsk bloggpost från Staffan där han berättar lite mer om sig själv och sin historia. Riktigt bra läsning!
Svar på tråden Att donera pengar