• Anonym (aa)

Cytotec mot MA

Fick konstaterat MA förra veckan ( jag var i vecka 11, men graviditeten verkar ha stannat upp i vecka 5 eller 6 ), och idag har jag varit på sjukhuset och fått en tablett som jag fick svälja. Det är alltså detta pillret som ska mjuka upp livmodermunnen.  

Imorgonbitti ska jag ta tre stycken cytotec under tungan, och sedan vänta sex timmar innan jag tar de sista tre under tungan. 

Jag blev bara så himla osäker då läkaren jag hade inte skickade med någon smärtlindring eller liknande. Har läst en massa trådar om detta här på FL och tycker de flesta skrivit att de fått med sig smärtstillande hem. 

Jag vet ju inte om jag kommer blöda mycket eller lite, ha ont eller inte, för att jag har redan blödigt i två veckor. 

Dock verkar det ha stannat av idag. 

jag undrar om det är någon som har erfarenhet av detta, och nej, inga skräckhistorier tack ! Bara lite info om hur det gick till för er ? började ni blöda redan innan ni började ta cytotec under tungan ? 

• Svar på tråden Cytotec mot MA
  • annaba

Jag började blöda ungefär två timmar efter tabletterna. Smärtlindring fick jag med från sjukhuset. Både standard som jag tog med första tabletterna och starkare att ta vid behov, de behövde jag aldrig. Var så pass bra smärtstillad att det mest kändes som en kraftigare mensvärk, hade nog haft ordentligt ont utan dock.

• Anonym (---)

Jag blödde bara riktigt lite dagen innan Cytotec-kuren. Några timmar efter att jag hade tagit tabletterna började blodet forsa. Det slutade med ambulans till sjukhuset pga blodförlust. Jag hade inga smärtor över huvudtaget.

Du vill ha info, men inga skräckhistorier. Den info jag kan ge är tyvärr just precis det. Jag tycker det är viktigt att veta att det i enstaka fall kan bli en väldigt kraftig blödning. Det fick jag aldrig veta, bara att det skulle bli som en kraftig mens. Ha! Efteråt hittade jag patientinformation på nätet, där det bl.a. stod att om man blöder mera än så och så mycket, då ska man kontakta sjukvården. Jag skulle väldigt gärna ha haft den informationen i förväg. I så fall hade jag åkt in flera timmar tidigare.

• Sommar15

Jag gjorde cytotecbehandling 13/8 mot ma (fostret dött v 8, upptäckt på kub-ul i v13). Fick då 4 cytotec att föra upp, och fick med mig smärtlindring. Började blöda efter några timmar. Tyckte ändå att det gjorde ganska så ont, så det var bra att jag hade fått tabletter med mig.

Fick dock åka in igen några dagar senare för allt hade inte kommit ut (det gjorde ont) och fick då 3 cytotec till att svälja för att få ut det sista.

Tycker du borde fått någon smärtlindring för säkerhets skull iaf, men alla har absolut inte så ont och en del blöder heller inte så mycket. Håll bara lite koll så du inte börjar blöda för mycket (2 bindor på 2 timmar el ngt sådant var det) och inte får jätteont, då är det bättre att kolla upp så det inte fastnat rester.

• Anonym (aa)

Har nu nyss tagit mina sista tre piller, under tungan ( jävligt äckligt ), Och jag är trött som fan. Det känns nästan lite som när man har feber, man är som matt i kroppen, trött och seg i huvudet

det har inte blödigt deståmer, egentligen ingenting alls om jag ska jämföra hur de senaste två veckorna sett ut. 

lite lite molvärk kan jag känna. 

Innan jag började med denna "kur" så hade jag inte blött på två dygn, så jag vet inte , det känns ju som att allt borde ha kommit ut.. 

Usch. Nu vill jag att allt bara ska vara över, så man får må bra, vara pigg och livet som vanligt. Sen jag började blöda har allt varit en känslomässig bergochdalbana i kaos....  Man vill helst inte gå igenom detta en till gång... Så nästa gång jag blir gravid hoppas jag verkligen att pyret vill stanna tills det ska ut på riktigt. Inge jäkla tjaffs....

Svar på tråden Cytotec mot MA