-
-
Svar på tråden ibs? ont under vänstra revbenet?
-
Hej!
Det kan ju vara förstoppning och/eller gaser som orsakar ditt problem, så försök få ordning hjälp med de sakerna först. Man kan få diarré av förstoppning faktiskt! Avföringen är då så hård att bara lite tunn diarré kan passera och man tror då felaktigt att man är lös i magen.
Har du blivit undersökt för fickor på tarmen? Det kan göra ont på vänster sida av magen. -
Hej! Ser att ditt inlägg är gammalt men jag hsr exakt samma symtom plus att magen ibland sväller upp extremt mycket. Så därför nyfiken - fick du reda på vad du led av? Gick det över av sig själv? Tacksam för svar!
-
glutenintolerans
-
Ok tack! Slutade du helt äta gluten eller räckte det att du minskade? Enligt blodprover är jag inte glutenallergiker men doktorn sa stt man kan vara känslig ändå. Fick du det bevisat via blodprov?
-
Ok tack! Slutade du helt äta gluten eller räckte det att du minskade? Enligt blodprover är jag inte glutenallergiker men doktorn sa stt man kan vara känslig ändå. Fick du det bevisat via blodprov?
-
Eller vänta. Du som skrev svaret "glutenintolerans" är inte samma person som gjort der ursprungliga inlägget? Olika namn... :)
-
Inga prov, blev bara bättre av att undvika gluten. äter jag mycket vitt mjöl kommer smärtan tillbaka. Sitter på högra sidan för mig, men kan ju vara värt att prova.Hanna555 skrev 2017-07-27 20:37:57 följande:
-
Ok tack! Jag har nästan slutat med gluten helt sedan 2 månader. Är kanske ngt bättre men långt ifrån bra...
-
Acid reflux kan också ge smarta sådär.
-
smärta
-
Har själv blivit diagnosierad med IBS från ett halvår tillbaka och det är ett rent helvete under de jobbiga perioderna. Trodde först att det var gluten men blodproverna visade inget... om du inte blir bättre av en glutenfri kost borde du be läkarna om ett blodprov för just gluten så det kan uteslutas och så att man kan leta efter andra orsaker som kanske måste åtgärdas (parasiter, svamp, virusinfektioner, cancer, inflammationssjukdomar). Du måste börja äta gluten igen då så att de kan hitta antikropparna i blodprovet som påvisar glutenintolerans. Stå på dig för det är så himla jobbigt när ingenting funkar och när man går med konstanta smärtor och obehag. Hade nästan hoppas på gluten för då kan man göra något åt.
-
Fast glutentest säger ju inte om man är glutenintoerant eller inte.Bananas12345 skrev 2017-07-28 00:33:42 följande:
Har själv blivit diagnosierad med IBS från ett halvår tillbaka och det är ett rent helvete under de jobbiga perioderna. Trodde först att det var gluten men blodproverna visade inget... om du inte blir bättre av en glutenfri kost borde du be läkarna om ett blodprov för just gluten så det kan uteslutas och så att man kan leta efter andra orsaker som kanske måste åtgärdas (parasiter, svamp, virusinfektioner, cancer, inflammationssjukdomar). Du måste börja äta gluten igen då så att de kan hitta antikropparna i blodprovet som påvisar glutenintolerans. Stå på dig för det är så himla jobbigt när ingenting funkar och när man går med konstanta smärtor och obehag. Hade nästan hoppas på gluten för då kan man göra något åt.
"Non-celiac gluten sensitivity is diagnosed by process of exclusion. Experts recommend that you first get tested for a wheat allergy and for celiac disease. If both of those are negative, then your doctor may recommend a gluten elimination diet. If symptoms improve on a gluten-free diet, then you likely have non-celiac gluten sensitivity."
www.beyondceliac.org/celiac-disease/non-celiac-gluten-sensitivity/gluten-sensitivity-testing/ -
Bukspottsinflammtion kan ge sådan smärta