Söker singelföräldrar m söner för vintersemester
Hej, jag vill åka alpinskidor med sonen, 9 år, på sportlovet (vecka 9) i vinter. Men det blir inte alls lika roligt med bara pappa-son. Även om sonen försäkrar att han gärna åker med bara mig så märker jag från andra sammanhang hur mycket roligare han har när jämnåriga killar är med. Och det är viktigt att sonen upplever det positivt och roligt för att skid-lusten ska finnas kvar framtida år tror jag.
Dessutom tänker jag att är man flera singelföräldrar med barn så kan man dels ha trevligt vuxen-sällskap och kanske turas om med barnen i skidbacken/skidspåren så man får några timmar på egen hand på skidor också.
Jag inbillar mig att det borde finnas andra singelföräldrar därute med samma önskemål men jag har ändå sett förvånande lite på nätet om resor/boende för singlar med barn - eller förfrågningar om att man med samma intressen skulle slå sig ihop och resa tillsammans!? Har jag missat något eller är det tunnsått?
Åker man t ex till Sälen så ser jag framför mig att man kunde bo ihop, hyra en stuga eller stor lägenhet med flera rum - och så tar man ett rum var. Överhuvudtaget verkar orter som t ex Sälen ha extremt litet utbud för singelföräldrar med ett barn! Det är mestadels stora 6- eller 8-bädds-boenden. Att bo ensam med sonen när det är mörkt ute i något osocialt boende i "annex" eller liknande med låg dubbelsrums-standard i Sälen känns inte lika kul.
Hör gärna av er om ni har barn i samma ålder som jag, är någorlunda sociala och är intresserade av detsamma. Jag är ny här på sajten med jag gissar det finns någon meddelandefunktion man kan använda för kontakt...?