Tips på lekar till kräftskiva?
Hallåj!
Vi ska ha kräftskiva snart, nån som har tips på lite kul, enkla lekar?
Hallåj!
Vi ska ha kräftskiva snart, nån som har tips på lite kul, enkla lekar?
ingen alls??
Jag har en... jätterolig och perfekt för att lätta upp stämningen... nämnligen "lapp-leken" Tag en hög med lappar (kortlek?) och skriv: knä-rumpa, axel-mage, lår-fot, panna-panna, bröst-rygg...mm mm... man delar upp sällskapet i två lag eller fler beroende på hur många man är... Man blandar lapparna och sen drar men en efter en... får du en lapp som det står axel-mage på så ska den sitta mellan en axel och en mage på någon av dina lagmedlemmar.... sen drar ni nästa lapp där det kanske står knä-lår då ska den vara sitta mellan ett knå och ett lår på någon av lagmedlemmarna... Man kan välja att använda samma två som första lappen eller ta in nya i leken... det hela går ut på att det lag som lyckas få dit flest lappar har vunnit. När man tappar en lapp så är det över och det är då man räknar ihop resultatet... det låter kanske lite komplicerat hr men det är det inte... det är lätt och roligt. Lycka till!! Du får gärna fråga om det är något oklart.
ahaa - den har jag lekt nån gång, men kom inte ihåg det förrän ditt inlägg! Tack för uppslaget!
Det här gjorde vi förra året på vår kräftskiva:
-samla ihop en massa verktyg och köksredskap och liknande i en låda
-alla väljer ett verktyg
-berätta vad tävlingen går ut på: skala ett äppel så att man får så lång sammanhängande skalbit som möjligt
-start!
Jag lovar att det är kul att se folk "skala " äppel med hammare eller visp!
En annan lek:
-deltagarna sitter runt ett bord (gärna ett runt) med varsitt stearinljus, en tändsticksask och en ölflaska framför sig
-tävlingen går ut på att dricka upp sin öl så snabbt som möjligt, men man får bara dricka när ens ljus är tänt. Man får blåsa ut de andra deltagarnas ljus och då måste de tända ljuset innan de får dricka.
Jag lovar att det blir helt hysteriskt!! Ha det så kul.
hahaaa! tack, pillalilla!