• Maddie F

Baby Merc

Jag är i barnvagnstagen och googlar för fullt på Baby Merc. Konstiga är att det finns ett antal inlägg här på familjeliv där man frågar om åsikt runt märket Baby Merc, men ingen verkar ha någon och det slutar med att man pratar om andra märken. 

Så jag gör ett försök, har någon erfarenhet av Baby Merc? Säsongens kollektion heter Baby Merc Maylo och ser riktigt prisvärt ut. 

Ett inlägg ifrån 2012 sa att den såg lite plastig ut, men det kan jag leva med för priset, är mer intresserad av funktion och "enkelhet". 

Ha det gott!

• Svar på tråden Baby Merc
  • ess86

Hej. Jag fick precis hem den som jag beställt igår :) modell Q7 deluxe, den är inte alls plastig och är perfekt höjd. Så jag är helnöjd än så länge, dock så fick vi inte med någon manual till den men det gick ändå ganska lätt

att lista ut hur allt fungerade.

• Maddie F

Låter bra, kommer troligen bli en Maylo 8. Så får jag skriva en recension sedan Skrattande

• Maddie F

Barnvagnen är hemma och monterad, så ger en liten feedback så andra kan läsa. Än så länge ligger bebis i magen, så detta är mest ur ett "installationsperspektiv". 

Efter någon vecka kom ett stort paket hemlevererat, precis som andra skrivit så fanns ingen manual på svenska eller engelska. Dock fanns en på polska (tror jag). Till "bilstolen" fanns dock ett typ av certifikat och instruktion på engelska som förklarar att den håller europeisk standard. Gissar att de skickar med det för just den för det gäller säkerhet och bilar. 

Instruktion behövdes dock inte tycker jag, det var så enkelt att sätta ihop och anvisningar på själva ramen hur man tar ur och byter insats exempelvis. Snygg och inte plastig alls, skön höjd. Rejäla däck som vi får se klarar vintern. När det gäller "gunget" så är det bra fjädrar som gör att när man är ute och går med vagnen är det lätt att få till lite extra gung, upp och ner. Den känns stabil, enkel att ta isär och få in i bilen. I värsta fall om man behöver få ännu mer plats är även däcken lätta att med ett klick ta bort. 4000 kr inkl frakt. Då är det liggdel, sittdel, "bilstol". Benskydd som man knäpper på till alla. Två olika myggnät och ett plastskydd för regn antar jag. Skötväska som går att hänga på, mugghållare och ett mjukare skydd/dyna för blöjbyten antar jag. 

Själv har jag inte varit och tittat på så mycket andra vagnar, men än så länge ser jag inget problem med denna och då har jag fått nytt för en vettig peng. Bilder kommer i nästa inlägg. 

• nokitus

Jag fick också nyligen hem en som jag hade beställt och har monterat ihop den och är väldigt nöjd, men samma sak här, har inte testat den i praktiken ännu, och får vänta ett par månader med det ännu. Men den var i alla fall snygg och verkade väldigt bra. ????

• nattuss89

Jag är också inne på att beställa en vagn, märket heter Tutek och modellen heter "Turran". Det är också ett polskt märke, för en vettig peng. Ska bli superspännande att få se den IRL :)

• Mamysian

Hej! Vi har också planer på att köpa en Q7. Vi har blivit tipsade om att kolla att liggdelen inte är liten (tydligen är den det på många vagnar så bebisen växer ur den för snabbt). Hur upplever du att storleken är?

/Mari

• Maddie F

Jag lade ut detta ganska tidigt i graviditeten, så vår pärla är bara två veckor gammal, snart tre. Ska ta och lägga henne i vagnen och lägga upp ett foto. I och med att det är vårt första barn har jag svårt att veta ännu om den är liten. Dock tyckte jag många jag pratat med, säger att deras bebisar snabbt ratat liggdelen och hellre vill se världen i sittdelen. säg till om du vill ha några mått också.

• Josefin-88

Hej! Har googlat en del på Baby merc maylo men den verkar knappt finnas längre. Däremot hittar jag en som heter Q9 som verkar snartlik. Är du fortfarande nöjd med din vagn och varifrån beställde du den?

• Maddie F
    Josefin-88 skrev 2015-12-17 22:01:18 följande:

Hej! Har googlat en del på Baby merc maylo men den verkar knappt finnas längre. Däremot hittar jag en som heter Q9 som verkar snartlik. Är du fortfarande nöjd med din vagn och varifrån beställde du den?

Hej, vi känner oss absolut nöjda med tanke på priset. Det som har hänt är att ett däck gick sönder, själva låset som håller fast det, gick dock att laga. Fjädringen kanske är lite för lös nu, kan vara för att jag använt korgen under till att handla matvaror (tungt) trots att det står max 3kg på den. Vår tjej är nu 10 månader och hon har sovit gott i den hela tiden. Babyskyddet som är rundat undertill somnade hon alltid i här hemma. Det som är extra skönt är att hjulen så lätt går att ta av och gör det enklare att packa bilen.
  • Josefin-88
    Maddie F skrev 2015-12-19 17:29:50 följande:

Hej, vi känner oss absolut nöjda med tanke på priset. Det som har hänt är att ett däck gick sönder, själva låset som håller fast det, gick dock att laga. Fjädringen kanske är lite för lös nu, kan vara för att jag använt korgen under till att handla matvaror (tungt) trots att det står max 3kg på den. Vår tjej är nu 10 månader och hon har sovit gott i den hela tiden. Babyskyddet som är rundat undertill somnade hon alltid i här hemma. Det som är extra skönt är att hjulen så lätt går att ta av och gör det enklare att packa bilen.

Tack så mycket! Som sagt, har varit svårt att hitta info om vagnen. Alltid bäst att få från nån som haft en :)

Lutar mer och mer åt baby merc.
  • jeti

har precis fått hem våran baby merc maylo beställd från cdon.
    fick två häften instruktioner som var skrivna på delvis engelska, men som många andra tyckt så behövdes inte dom desto mer.

vi utgick från egna behov såsom att dom verkar vara mångsidiga och mer all-around vagnar vilket kan behövas när man bor ute på landet samt högre upp i landet med kalla vintrar/mycket snö.
    som någon i annan tråd också skrivit att den verkar plastig kan jag inte se då handtaget på våran är av läder vilket också framgick i information på hemsidan.
    vad vi kan se nu såhär är att den verkar ska funka bra, fjädring bra, stora lättsamma däck med 360 funktionen fram samt låsbara .
    mycket smidig att fälla ihop samt byta/koppla av babyskydd.
    den gick hem hos minstingen på 14 år här hemma (komfortmässigt) så det blir nog en hit när det är dags.
    för 8-900kr mer ingick en bas till babyskyddet vilket också var hur smidigt som helst.
    så för att sammanfatta det hela så tycker jag att för 4900kr med allt som ingår, gör man en bra deal.

• jeti

har precis fått hem våran baby merc maylo beställd från cdon.
    fick två häften instruktioner som var skrivna på delvis engelska, men som många andra tyckt så behövdes inte dom desto mer.

vi utgick från egna behov såsom att dom verkar vara mångsidiga och mer all-around vagnar vilket kan behövas när man bor ute på landet samt högre upp i landet med kalla vintrar/mycket snö.
    som någon i annan tråd också skrivit att den verkar plastig kan jag inte se då handtaget på våran är av läder vilket också framgick i information på hemsidan.
    vad vi kan se nu såhär är att den verkar ska funka bra, fjädring bra, stora lättsamma däck med 360 funktionen fram samt låsbara .
    mycket smidig att fälla ihop samt byta/koppla av babyskydd.
    den gick hem hos minstingen på 14 år här hemma (komfortmässigt) så det blir nog en hit när det är dags.
    för 8-900kr mer ingick en bas till babyskyddet vilket också var hur smidigt som helst.
    så för att sammanfatta det hela så tycker jag att för 4900kr med allt som ingår, gör man en bra deal.

Svar på tråden Baby Merc