• rostar

Min vän Flicka

HEJ HEJ
    För länge sedan, början av 90-talet, älskade jag en film som hette Min vän Flicka. Handlade om en häst och en pojke eller flicka- kommer ej ihåg, antar att filmen är amerikansk.

Någon som har den eller vet var man kan få tag i den?

Har sett att det finns en annan film som heter Flicka med en tjej som rider barbacka på en häst på framsidan. Den filmen är ju nyare.

• Svar på tråden Min vän Flicka
  • Aniiee

Du tänker inte på TV-serien? Det har bara gjorts en film (på boken, för det är en bok ursprungligen), den från 2006. TV-serien är gjord på 50-talet, men gick på tv i slutet av 80-, början av 90-talet.

When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
  • Aniiee

Nej, vänta, de gjorde en film på 40-talet också.....

When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
  • Ogago
    rostar skrev 2014-09-02 15:15:36 följande:

HEJ HEJ
    För länge sedan, början av 90-talet, älskade jag en film som hette Min vän Flicka. Handlade om en häst och en pojke eller flicka- kommer ej ihåg, antar att filmen är amerikansk.

Någon som har den eller vet var man kan få tag i den?

Har sett att det finns en annan film som heter Flicka med en tjej som rider barbacka på en häst på framsidan. Den filmen är ju nyare.

Hästen hette Flicka. Den hade det som namn. Och det är den och dess ägare filmen handlade om.

Orginaltiteln var "My friend Flicka" och är från 1943.
Svar på tråden Min vän Flicka