• CherstinBovington

sjunga för syster!

Hej!

Min syster gifter sig i november i år, och jag vill, som en liten överraskning till henne, sjunga en låt på hennes bröllop. (Inte i kyrkan, utan efteråt)

Vill nu ha bra tips på låtar man kan sjunga, som hon kanske uppskattar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-15 16:41:16:
    Tillägger att syrran gifter sig i USA och vill helst ha engelska låtar så alla förstår!

• Svar på tråden sjunga för syster!
  • waersta

I löööööv Jonas Gardells låt "Aldrig ska jag sluta älska dig"

• CherstinBovington

Synd bara att den är på svenska, syrran gifter sig i USA med en amerikan, så vill helst ha en låt som alla förstår!

• Vackerpingla

Shania TWain med You´re still the one el. A moment like this..

Otroligt vackra låtar

Lycka til

• mosterYster

Vi hade Edith Piafs "Hymne à l'Amour" på vår vigsel. Det finns en engelsk text till den (bla Josh Groban har spelat in en eng. variant).

• Dinturiel

Eller varfør inte Can you feel the love tonight med Elton John.

• KarB

Bra bröllopstips:
    "Your song", Elton John
    "Annie's song", John Denver
    "If tomorrow never comes", vet ej artist
    "Grow old with me", John Lennon (min egen favorit!)
    "Tillägnan", Monica Dominique
    "Av längtan till dig", Åsa Jinder

• waersta

Tänk om jag hade en syster som kunde sjunga på mitt bröllop.. *suckar* Har bara en lillebror, och morsan hon kan INTE sjunga

• Crispie

men borde det inte va en låt som kanske är mer tillägnad syster till syster?? Inte en ren kärlekslåt..

Jag hade ju iallafall velat framföra genom musiken att jag kommer fortsätta finnas där för henne.

• CherstinBovington

Crispie
    Ja det är nog en sån låt jag vill ha, typ en jag älskar dig mkt och finns här för dig som en syster - låt!

• Lotlas

Jag tänkte föreslå "Somebody" med Depeche Mode, men se'n såg jag att du ville ha en annan sorts låt... Så lite snabbt kommer "I will always love you" upp i huvudet, den är ju inte helt uttalat en kärlekssång till en älskare. Ska fundera lite mer och konsultera mitt iTunes-bibliotek, så kanske jag återkommer!

• Crispie

Jag letar som en galning åt dej, den enda jag hittat är Sister med BROS.. men det handlar ju om när dom miste sin syster så den passar ju INTE......

Men jag letar vidare.. så vi ska nog hitta nån.

• Thessj

Bette Midler - The wind beneath my wings ( you are my hero )

• Vackerpingla

Är det en lillasyster eller en storasyster?

Svar på tråden sjunga för syster!