• NästanHeltLycklig

Pris OSB-skivor + jobb?

Hej!

Vi håller på och bygger nytt hus, har valt att lägga till OSB-skivor bakom vissa väggar och undrar nu vad det kan kosta?

Har räknat ut att priset per kvm blir 42:-, har nu fått höra att vi skulle få betala ca 200:-/kvm. Alltså ca 160:- extra per kvm för jobbet. Jag tycker deg låter som så himla mkt? Men kan ju samtidigt inte ifrågasätta utan kött på benen.

Det är 11mm-skivor, antagligen inte köpta i Sverige. De som gör arbetet är från Lettland.

Så vad tror ni? Mycket tacksam om någon har egna erfarenheter så man kan få sig ett hum iaf! Tack!

• Svar på tråden Pris OSB-skivor + jobb?
  • Anonym (fallgropen)

Det är väl deras timpris som gäller? Vad tar dom? 250 kr/tim +moms??
    Vad tar en svensk firma i timmen? 370-390 kr/tim +moms?
    Begär en offert så kan själva avgöra hur mycket eller lite ni vill betala. Ett fast pris är alltid bra då vet man, liksom.

• NästanHeltLycklig
    Anonym (fallgropen) skrev 2014-09-03 16:49:23 följande:

Det är väl deras timpris som gäller? Vad tar dom? 250 kr/tim +moms??
    Vad tar en svensk firma i timmen? 370-390 kr/tim +moms?
    Begär en offert så kan själva avgöra hur mycket eller lite ni vill betala. Ett fast pris är alltid bra då vet man, liksom.

Jo man tycker ju det men det verkade som att du ville ta betalt per kvm. Vi har ingen direktkontakt med byggfirman utan det är företaget som säljer huset vi pratar med bara. Men ska absolut be om underlag för priset...Ville mest se om någon kunde säga att det var helt orimligt:)
  • Anonym (fallgropen)

Pris per kvm för detta låter lite ovanligt men är säkert OK.

• NästanHeltLycklig
    Anonym (fallgropen) skrev 2014-09-04 17:11:51 följande:

Pris per kvm för detta låter lite ovanligt men är säkert OK.

Varför är det ovanligt? Jag håller med men varför tycker du? Jag får hela tiden känslan av att bli lite lurad. Inte enbart med det här tyvärr. Så är väl lite därför man är extra misstänksam.
Svar på tråden Pris OSB-skivor + jobb?