Orsaker till minskad lust/svagt stånd
Det finns många trådar i ämnet minskad lust och erektionsproblem. Många övergår till att bli rena marknadsplatsen för mediciner...
Jag vill berätta min historia och gärna få återkoppling från andra män i min situation. Har ni tagit er ur situationen? Hur gjorde ni?
Under i runda slängar 5 år åt jag Citalopram för att komma tillbaka efter en depression. Jag gjorde några misslyckade försök att sluta under tiden innan jag till slut blev kvitt medicinen under sommaren 2012. Kände mig avtrubbad och i viss mån fördummad under tiden jag åt tabletterna.
Jag började träna regelbundet, i perioder 3-4 gånger per vecka. Träningen finns kvar och fysiskt är jag i bättre form än någonsin.
Allt sedan någonting i mellanstadiet har jag haft en hög sexdrift, onani har alltid funnits med som komplement eller substitut beroende på om jag haft sällskap. Jag har aldrig haft problem att få och hålla ståndet.
Problemen jag har började antagligen med att det tog längre och längre tid för mig att komma. Under hösten -13 och våren 14 har det vanliga varit att jag kommit kanske vart fjärde samlag. I övriga fall har vi knullat tills hon fått orgasm några gånger och vi inte orkar mer. Det har varit ett ok problem om man säger så. Jag har alltid kunnat runka av mig med hjälp av porr.
Här har vi ytterligare ett symptom.. jag har sökt porr med mer och mer utmanande innehåll. Jag har börjat känna mig avtrubbad.
Så i början av sommaren hamnade jag och en läcker 25-åring i sängen ihop. Hon ville ha kondom och vips när den kom på så tappade jag ståndet. Fick tillbaka lite stånd efter lite eget pillande, men inte så som jag är van.
Nu har jag träffat en tjej som betyder mycket för mig. Vi träffades i lördags hemma hos mig och sent på natten började vi klä av varandra. Även hon ville ha kondom, så jag hämtar en.
Samma sak igen, den slaknar helt...
Efter det tillfället känns min penis helt död, den hänger och dinglar... inte mer
Den var inte riktigt död än jag hamnade i en trekant några veckor efter det, då klarade jag mig nästan hela tiden, vilket var 3-4 timmar.
Är det någon som känner igen sig? Vad gjorde ni åt det?