• Sugarpiehoneybunch

Sova borta med 4 månaders?

Vi funderar på att åka och hälsa på min släkt i helgen som bor 30 mil från oss. 
    Men är lite oroliga för att sova där med våran bebis, är det för tidigt? 
    Hon är ganska kinkig nu och vill bara sova i spjälsängen och vi har ingen resesäng.
    Hur gör man där isf? Var kan bebisen sova?
    Någon som har något tips? Eller ska vi helt enkelt åka över dagen bara? ( Har gjort så hittils när vi hälsat på ) .

• Svar på tråden Sova borta med 4 månaders?
  • Tow2Mater

Be släkten låna en spjälsäng av någon som har en på vinden.

Alternativt prova madrass på golvet.

• SarahJ

Vi hade dottern och sova i liggdelen på vagnen när vi var på resa. Hon var då 4 månader. Det funka funkade för oss.

• Kabanga

Vi flög hem till Sverige första gången när sonen var 4 mån. Mina föräldrar köpte en resesäng att ha åt honom hos dem. Så han Sov där, gick alldeles utmärkt. Men som ovan skrev att sova i liggdelen på vagnen går bra det med eller bädda i ordning på en madrass på golvet.

Resesäng kan dock vara ett bra inköp sonen sov i sin tills han var runt 2 år. Så den kan användas länge :) man behöver ju inte köpa den dyraste heller. Vi tyckte madrassen var väldigt hård i den så vi bäddade med antingen en väldigt tjock filt vikt i lager eller ett duntäcke under lakanet så det blev mjukare att ligga på. Ni kommer nog på någon bra lösning :)

• sextiotalist

Vi syskon har varit på resande fot (inom Sverige) innan våra barn var 2 månader, och det har gått bra
    Men å andra sidan så har våra barn sovit med oss och då har det inte spelat någon roll var vi har varit

• mammalovis

Vi skaffade resesäng först när tösen var ett år, tyvärr var de för klent konstruerade så de fungerade inte att fällas upp och fällas ihop utan att plastpluppar trillade bort. Efter andra reklamationen av Babyproffsens egna gav vi upp. Senast fick hon sova mellan oss, så sövningen tog nog 15 minuter, men då kan hon ju röra sig bra mycket mer än en fyramånaders.

När hon var yngre, 2-4 månader, nyttjade vi hårdliften till vagnen. Den känner de igen och är lagom ombonad. Annars tar vi med kudde och filt/täcke som luktar hemma och är tryggt.

I ert fall hade jag mer oroat mig för en bilresa på 30 mil ...

• sextiotalist
    mammalovis skrev 2014-09-03 08:00:42 följande:

Vi skaffade resesäng först när tösen var ett år, tyvärr var de för klent konstruerade så de fungerade inte att fällas upp och fällas ihop utan att plastpluppar trillade bort. Efter andra reklamationen av Babyproffsens egna gav vi upp. Senast fick hon sova mellan oss, så sövningen tog nog 15 minuter, men då kan hon ju röra sig bra mycket mer än en fyramånaders.

När hon var yngre, 2-4 månader, nyttjade vi hårdliften till vagnen. Den känner de igen och är lagom ombonad. Annars tar vi med kudde och filt/täcke som luktar hemma och är tryggt.

I ert fall hade jag mer oroat mig för en bilresa på 30 mil ...

30 mil, nej. nget att oroa sig över. De flesta barn sover som stockar när man kör bil.
    Vi körde 50 mil när vårt barn 7 veckor, flöt jättebra och det är nog mer som kan intyga detta
  • Hanna Panna

Förra sommaren åkte vi 40 mil med vår då 5 månaders. Hon sov i vagnens liggdel, funkade toppen!
    Däremot var bilresan ingen hit, gråt och skrik och många stopp. Det tog lång tid att komma fram. Dottern hade inga problem med att åka bil fram tills hon blev 4 månader, sen var det rent ut sagt ett helvete att åka bil med henne fram tills vi kunde byta babyskyddet mot en bakåtvänd stol.

Svar på tråden Sova borta med 4 månaders?