• Äldre 3 Sep 02:19
    3842 visningar
    22 svar
    22
    3842

    Kallhäll/Kungsängen bf april/maj 2015

    Hej!
    Är 29 år och väntar mitt första barn? Beräknad 30/4. Några fler tro?

    Andrea

  • Svar på tråden Kallhäll/Kungsängen bf april/maj 2015
  • 85sann­a
    Äldre 4 Sep 18:14
    #1

    Hej! :)

    Jag är oxå 29 och väntar mitt första barn 29/3. Jag bor i Kallhäll, var bor du Andrea?

    /Sanna

  • Äldre 4 Sep 18:19
    #2

    Hej!

    Vad kul!! Jag bor i Bolinder Strand, nyss flyttat dit. Var bor du?

  • Anonym
    Äldre 4 Sep 18:21
    #3

    Alltså var i Kallhäll? :-P

  • 85sann­a
    Äldre 4 Sep 18:26
    #4

    Jag bor precis vid centrum, har bott här i 6 år nu. :)

    Det är ingen av mina vänner här som har barn eller väntar barn så det kan vara kul att lära känna lite nya personer.

    Har du varit på inskrivning på MVC än?

  • Äldre 4 Sep 18:40
    #5

    Ja, men absolut! Jag kommer från Gbg från början, men har bott i Sthlm i snart fem år. Samma här, har inga vänner som väntar barn lr har barn här i Sthlm. Nix, är endast i vecka 6 och har bokad tid om tre veckor. Dock går jag till att börja med på Kungsholmen. Nära jobbet. Du kanske vet om Kungsängens MVC är bra? Roligare att gå här ute där man bor. Jobbar du i stan lr? Har du varit på inskrivning?

  • Anonym
    Äldre 4 Sep 19:33
    #6

    Jag går på MVC i Jakobsberg så har ingen koll på den i Kungsängen. Jag var på inskrivning för två veckor sen och sen ska jag inte dit förens v.25. Det känns ju som en evighet tills dess :P Den 16 sep ska vi till KS och göra KUB test, har du funderat på att göra det? Längtar tills man kan börja berätta för alla att man väntar barn, än så länge har jag bara sagt det till min chef. Jag jobbar i Upplands Väsby

  • Anonym
    Äldre 4 Sep 20:53
    #7

    Jaha, ok.

    Haha, oendlig väntan. Man sprudlar av lycka och vill bara berätta för alla man känner, jättesvårt att hålla tyst. Fast ingen vet än sålänge!

    Jag ska absolut göra KUB. Vill göra alla tester man kan. Är du typ i vecka tio -elva tro?

    Jag hoppas jag kan jobba så länge som möjligt och slippa illamående! ;-P Vad jobbar du med?

  • Anonym
    Äldre 4 Sep 21:28
    #8

    Kände oxå att jag vill göra alla tester man kan :P

    Är nu i vecka 11 (10+3) så inte så lång tid kvar innan man kan berätta :)

    Jag jobbar i butik och det är en hel del tunga lyft och man går och står hela dagarna men hoppas oxå kunna jobba så länge som möjligt. Vad jobbar du med?

    Fram tills nu har jag klarat mig utan illamående men den här veckan har det gått upp och ner. Har haft både yrsel och migrän med aura. Tror det beror på hormonerna så det är nog ingen fara men man blir ändå lite orolig. Jag har försökt få tag på min barnmorska men hon har inte ringt tillbaka. Har du mått bra hittills?

  • Äldre 5 Sep 07:20
    #9

    Ah, ok. Jag jobbar på förskola med alla små pluttar. 1-2 år. Det är oxå mycket tunga lyft upp och ner hela dagarna. Framförallt att man står och går hela tiden. Så är väldigt trött på kvällarna. Extrem trötthet är det ända så länge...

    Har börjat komma igång med träning efter jobbet och det gör jättemycket!

    Hoppas jag kan vänta ett tag med att berätta för chefen. Hon har lovat mig löneökning till jul! :-P

    Det blir som det blir.

    Skönt med fredag iaf!

  • 85sann­a
    Äldre 5 Sep 20:22
    #10

    Trötthet är nåt jag oxå kände av precis i början då ville jag sova hela tiden, nu börjar det bli bättre. :)

    Vad och var tränar du?

    Jag brukar gå en promenad varje dag och ibland gå på yoga. Jag tränade inte speciellt mkt innan jag blev gravid.

    Riktigt skönt med fredag och helg! :)

Svar på tråden Kallhäll/Kungsängen bf april/maj 2015