• Honungsblomman

I vilken månad är det MYSIGAST att fylla år?

Frågan att besvara i omröstningen är: I vilken månad tror du det är mysigast att fylla år?

Övriga frågor, för den som orkar kommentera: Varför tror(eller tycker) du som du tror(eller tycker) i denna fråga? I vilken månad fyller du själv år? I vilken månad fyller ditt barn år?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I vilken månad är det MYSIGAST att fylla år?
  • Ivan52x53

December. Det är jättefint med all julpynt och liknande. Dessutom inreder man hemmet med mysiga ljus och sånt Glad.

Jag är ett decemberbarn.

• Anonym
    Ivan52x53 skrev 2014-09-03 17:45:57 följande:

December. Det är jättefint med all julpynt och liknande. Dessutom inreder man hemmet med mysiga ljus och sånt Glad.

Jag är ett decemberbarn.

Tack för svar!

Jag svarar också december. Jag tror att det är den absolut mysigaste månaden att fylla år i.
    Själv är jag dock född i februari.
  • Honungsblomman
    Anonym skrev 2014-09-03 17:56:59 följande:
    Tack för svar!

Jag svarar också december. Jag tror att det är den absolut mysigaste månaden att fylla år i.
    Själv är jag dock född i februari.
    Det var alltså jag som skrev detta inlägg.
  • Anonym (Dec)

December - helt klart! Mörkt och trevligt Glad

• Honungsblomman
    Anonym (Dec) skrev 2014-09-03 19:09:20 följande:

December - helt klart! Mörkt och trevligt Glad

Jag håller (som tidigare nämnt) med! :)

I vilken månad är du född?
  • Honungsblomman

Jag skulle vilja höra lite åsikter från de som röstat på exempelvis maj-månad.
    Vad anser ni vara mysigt med att fylla år just i den månaden?

• vampyria2

Jag röstade på maj två av mina fyller år då och vilka härliga sommar kalas vi har haft, massor av blommor och korvgrillning, sitta ute och bara vara det gillar vi

Fast jag och min ena son fyller i augusti och det är tusan mysigt det också, vi brukar alltid ha kräftskiva när vi fyller, tända ljus, lyktor, hattar, haklappar och en massa goda kräftor, det är jäkligt mysigt kan jag lova

• Honungsblomman
    vampyria2 skrev 2014-09-03 19:17:02 följande:

Jag röstade på maj två av mina fyller år då och vilka härliga sommar kalas vi har haft, massor av blommor och korvgrillning, sitta ute och bara vara det gillar vi

Fast jag och min ena son fyller i augusti och det är tusan mysigt det också, vi brukar alltid ha kräftskiva när vi fyller, tända ljus, lyktor, hattar, haklappar och en massa goda kräftor, det är jäkligt mysigt kan jag lova

Tack för svar.
    Det låter ju onekligen mysigt det med. :)
  • Anonym (Dec)
    Honungsblomman skrev 2014-09-03 19:12:51 följande:
    Jag håller (som tidigare nämnt) med! :)

I vilken månad är du född?
    Jag är född i början av december :) Hade jag inte varit född i December så hade jag nog föredragit November, min son - Oktober :) Jag tycker om hösten väldigt mycket.
  • Nyfiken gul

oktober säger jag 

både min man och jag fyller år i oktober - bara några dagar mellan oss. 

Och för oss är det mysigast att fylla år i oktober eftersom vi alltid firar våra födelsedagar utomlands.   

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (o)

Oktober, när det är som mörkast då behövs en fest som bäst. 

• fluu

Jag som fyller år i januari(mitt barn fyller år då också) inbillar mig att det är mysigt att fylla år på sommaren, men inte under semestern. Så juni eller sent i augusti. En kusin till mig fyller år  precis i början av september och hon lyckades alltid få så fint och varmt väder på sina kalas. Det var mysigt att sitta ute i trädgården och fira och njuta av den sista sommaren.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Aniiee

Oktober är mysigast att fylla år, är jag övertygad om.

When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
  • Honungsblomman

Tack för alla fina svar!
    Det verkar som att de flesta månaderna är omtyckta.

Som tidigare nämnt, så tror jag att det är mysigast att fylla år i december.
    Men om man får välja tre olika månader, så skulle jag nog välja:

December (mysigt med snö, levande ljus, bull- och kakbak, varm choklad, magisk stämning)

Maj (värmen börjar på att komma, gräset är grönt, fåglarna kvittrar, blommorna blommar)

September (ungefär i slutet av september, då löven är röda, gula, orangea, luften är frisk, fuktig och kall, första brasan tänds i öppna spisen)

Själv är jag som sagt född i februari. Positivt med det var att alla kompisar kunde komma på kalas, då alla var hemma (inga lov eller så).
    Fast här handlade det ju inte om hur praktiskt det är, utan om hur mysigt det är. ;)

• Mithi

Jag är född i Februari och det är helt okej, men inte alls mysigt.

Mysigaste månaderna att fylla år i tror jag spontant är September och December, men även sommarmånaderna (slutet av Maj, Juni och Juli). Förklaring finns men orkar ej ge för tillfället, fast det mesta säger sig ju själv Röda löv, mörker, julpynt, grillfester, ljus, värme, osv.

Svar på tråden I vilken månad är det MYSIGAST att fylla år?