Mitt barn går inte upp i vikt
Hej!
Mitt barn har inte ökat ett enda gram i vikt på åtta månader. Nu är barnet snart två år. Känns ju jättekonstigt och olustigt. Barnet är väldigt aktivt dock, men är rädd att den icke existerande viktuppgången tillslut ska resultera i längdminskning och kanske tom att hjärnan inte växer som den ska. Barnet visar inga tecken på att vara otryggt, även fast vi föräldrar separerade innan födseln. Hen trivs på förskolan, trivs hos mig, trivs hos pappan. Är väldigt trygg med de vuxna som ingår i henoms sociala nätverk.
Äter, typ, såhär:
7.00 - gröt och lite frukt
På väg till förskola, ca 8.30 - lite ersättning, eller vatten
9.30 - frukt på förskolan
11.00 - lunch på förskolan
14.20 - mellis hemma
17.00 - middag, ca fyra/fem köttbullar, en potatis, en hel del broccoli (eller liknande: 3 fiskpinnar, en handfull makaroner, en riven morot)
18.30 - en portion gröt
19.30 - ersättning, ca 150 ml
Vatten/mjölk till måltiderna
Hen väger 8100 g, 82 cm lång, huvudmått 43,5 cm.
Hur växer era barn? Och hur stora är de i den åldern? Tycker ju inte att mitt barn äter för lite, men är ju orolig. Inte ett enda gram!
Skriver anonymt eftersom jag inte vill att någon ska veta att det gäller just mitt barn och mig. Inte för att jag skäms, utan för att undvika onödiga påhopp från de som kan känna sig inblandade. Sånt har hänt.