Självbehandling kondylom
Jag har konstaterat att jag har kondylom! För en rätt så lång tid sedan märkte efter toalettbesök, att jag blödde kring analöppningen, vilket jag trott att var hemorrojder. För någon månad sedan upptäckte jag vita "blomkåls-liknande vårtor" på penisskaftet. Tänkte som många andra: det händer inte mig, bara andra och lät det hela bero.
Idag läste jag om kondylom och fick veta att det är mycket vanligt att vårtor uppkommer både kring analöppningen (trots att man som jag inte haft analsex) och på könsorganen.
Hur som helst, surfade en del och läste att man kan behandla vårtorna med äppelcider vinäger. På en annan tråd läste jag om en kille som försökt med vårtmedlet Stark från apoteket. På en tredje sida hittade jag att man kan klippa/skära bort vårtorna.
Jag har nu påbörjat en egenhändig behandling och hoppas att jag inte ställer till med allvarliga komplikationer. Jag påbörjade proceduren med att smeta på vårtmedlet och lät det vara några timmar. Därefter försökte jag pilla bort någon del av vårtorna och dränkte sedan bommullstussar med ÄCV och tejpade fast på penis med kirurgtejp. Efter ytterligare några timmar penslade jag mera av vårtmedlet och väntade en timme eller två. Därefter tog jag till nagelsaxen och klippte/rev bort så mycket som jag bara förmådde av vårtorna. Tvättade noga med ljummet vatten och tejpade in såren med kirurgtejp. Imorgon tänkte jag pensla på mera vårtmedel (ifall vårtorna inte blöder) och upprepa proceduren. Vårtorna kring analöppningen försöker jag behandla med enbart genom att dränka toapapper i ÄCV och trycka fast mellan skinkorna.
Någon som prövat denna/dessa metoder? Eventuellt kombinerat dem som jag?