1-åring gråter vid läggning
Jag har en bebis på 1 år och vi har ofta sövt henne i bärselen och sedan lagt över henne i spjälsängen när hon har somnat. Tidigare kunde hon somna när hon låg bredvid mig men efter hon har blivit mer motorisk rörlig och kan gå så funkar inte det längre. Hon vill bara leka och upp och stå. Så därför har bärselen funkat bra. Men nu känner vi att hon börjar bli för stor att söva på det sättet för vi får ont i ryggen efter ett tag.
Nu har jag börjat lägga henne i spjälsängen och det är jättejobbigt. Hon reser sig upp hela tiden och leker. Härom dagen lade jag ner henne varje gång hon reste sig och sa God natt o sov gott. Det blev sammanlagt 34 ggr men då somnade hon till slut och det utan gråt. De sista två kvällarna när jag kört samma rutin så har hon istället börja gråta mycket. Jag tar upp henne i famnen, klappar henne och försöker lägga henne bredvid mig, men inget tröstar henne. Till slut (efter mycket upp och ner )så somnar hon i spjälsängen efter mycket gråt när jag håller en hand över hennes bröst o en hand över bakhuvudet. Men jag vill inte att hon ska behöva gråta så mycket. Det känns inte bra i hjärtat. Det enda som brukar trösta är att bära henne i bärselen när hon är sådan men den ska vi ju helst inte ta till nu vid läggning.
Finns det någon som känner igen sig och har bra tips?