Hej!
Vet inte vad jag vill skriva egentligen. Du är inte ensam.
Jag är en tjej på 27 år som har spårat ut rejält gällande alkoholen det sista året. Har nog alltid haft ett riskbruk, då jag alltid druckit stora mängder/tålt mycket/bara häller i mig när jag väl börjar/minnesluckor osv. Ända sen tonåren. Men sista året har jag lidit mycket av ångest och då tagit till alkoholen som självmedicinering vilket har fått det hela att verkligen spåra ur.
Har druckit i perioder flera veckor i rad, i princip varje dag. Sen kan jag hålla mig ifrån under vissa perioder, men faller alltid tillbaka. Kan dricka helt sjuka mängder. Tog in på hotell i en annan stad i fyra dagar en gång bara för att få dricka ifred, och hällde under dom dagarna i mig 7 liter vin, 2 tequila rose flaskor, två amarula, två dooleys samt starköl och drinkar på krogen.
Hamnat på psyk flertalet gånger pga detta. Alltid haft promille 2,20 - 2,64.
Har kontakt med öppen psyk, läkare, terapeut, kurator på alkopol samt går där å tar leverprover, varit på behandling, bott hos farsan osv men ja... Det är svårt!
Förlorat körkortet, orsakat min familj mycket oro, stress och besvikna miner, nästan förlorat min sambo, skämt ut mig på krogen flertalet gånger, inte kunnat jobba m.m.
Just nu har jag inte druckit på ett par veckor och tror jag klarar mig ett par veckor till, men jag har gett upp att kunna sluta helt i princip. Har fortfarande någon naiv önskan att jag ska kunna dricka som en normal person igen.
Lycka till!