• Rubjan

Snålas det i skolan?

Fröken saknade en Smartboard och annars har hon 209:- per barn för att köpa något, en bok kostar 89:- men gick visst på annat konto. Ingen får ta hem en bok. När jag gick i skolan fick man allt att ta hem. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 19:53
    Jag började åk ett men nu är det FA

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Snålas det i skolan?
  • IsDimma

Är frågan om det snålas i skolan för att man inte får ta hem läroböckerna så är mitt svar nej, dom är fullt dugliga även nästa år till nästa årskurs.

Är frågan om det snålas överlag så visst gör det det. Många elever i en klass. Dåligt med vikarier på vissa ställen. Osv.

Eller är frågan om att man är snål för att det skaffas en smartboard istället för att eleverna får ta hem sina läroböcker? Isf nej!

• Rubjan
    IsDimma skrev 2014-09-04 08:08:54 följande:
    Är frågan om det snålas i skolan för att man inte får ta hem läroböckerna så är mitt svar nej, dom är fullt dugliga även nästa år till nästa årskurs.
    Är frågan om det snålas överlag så visst gör det det. Många elever i en klass. Dåligt med vikarier på vissa ställen. Osv.
    Eller är frågan om att man är snål för att det skaffas en smartboard istället för att eleverna får ta hem sina läroböcker? Isf nej!
    Som jag skrev gällde det allt i samma klass nu
  • Fiona M

Ja, läromedel och utrustning går på olika konton, just den biten är inte särskilt konstig.

Vad menar du med att man inte får ta hem böcker?

• Rubjan
    Fiona M skrev 2014-09-06 18:38:37 följande:
    Ja, läromedel och utrustning går på olika konton, just den biten är inte särskilt konstig.
    Vad menar du med att man inte får ta hem böcker?
    Hon visade 2 böcker a 89:- som ingen fick ta hem sa hon, kanske blir bättre i ettan än FA.
  • Hemmadjuret
    MxMeNow skrev 2014-09-06 19:56:46 följande:
    Ja det snålas men varför ska de ta hem.läroböcker?
    Förr var barnen stolta att få en egen bok som barnens ABC, ex. kan läxor vara lättare då.
  • Fiona M
    Rubjan skrev 2014-09-06 19:52:26 följande:

Hon visade 2 böcker a 89:- som ingen fick ta hem sa hon, kanske blir bättre i ettan än FA.

FA?

Innan åk1 är det väl ingen obligatorisk skola eller läxor, så varför skulle böckerna tas med hem?
  • Fiona M
    MxMeNow skrev 2014-09-06 19:56:46 följande:

Ja det snålas men varför ska de ta hem.läroböcker?

Ska man läsa på ska man naturligtvus kunna ta med sig böcker hem.
  • MxMeNow
    Fiona M skrev 2014-09-06 20:05:33 följande:

Ska man läsa på ska man naturligtvus kunna ta med sig böcker hem.

Ja, och detsamma om man som elev ska skriva i böckerna. Jag uttryckte mig klumpigt. Jag förstod det som att TS ville ta hem böckerna när terminen var slut. Förhastade mig möjligen i mitt antagande.

För övrigt har ingen av mina barns pedagoger /lärare någonsin nämnt kostnaden på skolböckerna.
Svar på tråden Snålas det i skolan?