Sophie vs Lovisa?
Vilket namn är finast mellan Sophie och Lovisa? Sophia/Sofia är redan taget.
Vilket namn är finast mellan Sophie och Lovisa? Sophia/Sofia är redan taget.
Skitsvårt! Jag tycker båda är lika fina!
Sophie (med den stavningen) är lika fint som Lovisa. Men mellan Sofie och Lovisa, så vinner Lovisa.
Honungsblomman: visst är det! Min dotter svarade samma som dig när jag frågade :)
Sophie. Även om jag inte är jätteförtjust i något av dom.
Svårt. Sophie har jag lite svårt för pga att jag kopplar en viss persontyp till namnet, men namnet i sig är himla vackert och bra.
Lovisa är jag himla trött på och så känns det på något vis som att det är något som fattas i namnet. Att det skulle behövas något mer för att bli fulländat. Lite svårt att förklara kanske...
Röstar ändå på Sophie som jag dessutom tycker passar bättre med syskonens namn.
Lovisa! Så vackert
Så väldigt svårt att välja här. Sophie är fint men tycker bättre om med a egentligen då e känns lite modernt på nåt vis. Känns något av dessa namn mer klassiskt än det andra?
Så väldigt svårt att välja här. Sophie är fint men tycker bättre om med a egentligen då e känns lite modernt på nåt vis. Känns något av dessa namn mer klassiskt än det andra?
Tycker inte att något är mer eller mindre klassiskt, det man kan tänka på dock(om det är viktigt för en alltså) är att Sophie är mer internationellt gångbart.
Sophie!
Lovisa gillar jag inte alls. Trist och präktigt.
Men Sophie (med 'ph', inte med 'f') är fint.
Sophie!
Lovisa.
Men Sophie är fint om man har engelskt uttal, dock ej svenskt. Enligt min mening :)
Lovisa
Lovisa! Mitt favoritnamn! Så mjukt och vackert om man vill, eller tufft om man hellre vill!
Har alltid varit svag för Lovisa så det röstar jag på!