• Anonym (Hanrejsson)

Fått reda på att min pappa var hanrej

Jag har rätt nyligen fått reda på att min pappa var en hanrej. Inte frivillig sådan, men han bet ihop och höll ihop för barnens skull.  (skulle han hävda om jag konfronterade honom, eller näe, han hade nekat, men jag gissar att sanningen är att han är feg). jag har fått den här informationen från en säker källa så det är ingen som vill baktala honom eller mamma.

Det hände tydligen ganska många gånger, med grannar, arbetskamrater, bekanta, tom. med min farbror. Flera olika herrar. pappa skall tydligen kommit på henne många gånger med det här, blivit ledsen men inte gjort något åt det.

Jag kan inte bli sur på mamma, för hon är död. Men jag har däremot tappat respekten för pappa. Hur kunde han acceptera detta? Dessutom blir jag faktiskt osäker på om han verkligen är min pappa, chansen borde ju vara enormt stor att han inte är det.

Hur skall jag gå vidare med det här?

• Svar på tråden Fått reda på att min pappa var hanrej
  • Chester Copperpot
    Tessa76 skrev 2014-09-04 17:23:49 följande:

Hanrej?? Vad är det?

Ett äldre svenskt ord för "cuckold".

Dvs, en man vars kvinna medvetet och mot hans vilja tvångsmässigt har sex med andra...
  • Anonym (bgh)

Varför skulle det vara din pappas fel att din mamma knullade runt??

• Anonym (Hanrejsson)
    Anonym (bgh) skrev 2014-09-04 17:26:15 följande:

Varför skulle det vara din pappas fel att din mamma knullade runt??

Hans fel är det ju inte, men han är ju en mes som gick och låtsades att allt var frid och fröjd och inte gjorde något åt det.
  • Anonym (Nej)
    Chester Copperpot skrev 2014-09-04 17:25:31 följande:

Ett äldre svenskt ord för "cuckold".

Dvs, en man vars kvinna medvetet och mot hans vilja tvångsmässigt har sex med andra...

Men dom som är cuckold är det frivilligt, o TS skriver att han gick och bet ihop (dvs TS tolkar det så).
  • Lilje
    Anonym (Hanrejsson) skrev 2014-09-04 17:41:01 följande:

Hans fel är det ju inte, men han är ju en mes som gick och låtsades att allt var frid och fröjd och inte gjorde något åt det.
    Antagligen höll han ihop för att kunna fortsätta vara er pappa. Chansen att han förlorade vårdnaden helt om han lämnade var och är väldigt stor. Det gör det svårt att lämna om man är man.
  • Anonym (.)

Det var väl ingen som tvingade honom att fortsätta vara ihop med henne? Det verkar ju snarare som att de hade ett öppet förhållande och att han var med på noterna.

Gjort är gjort och din mamma är t.o.m. död. Varför ska du gräva i det? Är det inte bättre att bara gå vidare? Han ÄR ju din pappa oavsett.

• Chester Copperpot
    Anonym (Nej) skrev 2014-09-04 18:11:49 följande:
    Men dom som är cuckold är det frivilligt, o TS skriver att han gick och bet ihop (dvs TS tolkar det så).
    Cuckold som fetich handlar om att frivilligt gå in i den rollen. För att båda parter tänder på den typen av spel om maktbalans. Men nu pratar vi om det ur ett relationsperspektiv.

För att svara på TS frågeställning, det är förståeligt att du tappar respekten för din far. Men man kan ju också se det ur ett annat perspektiv? Att hans kärlek till henne var så gränslöst stor att han kunde förlåta alla snedsteg. På sin bekostnad. Och till stora kostnader. Det kan ju ses som ett mått på hans stora kärlek till henne. Men visst är det så att man tappar respekten för folk som låter sig trampas på i sån brutal utsträckning. Det är inte värdigt att behandla en partner så.
  • Anonym (Hanrejsson)
    Anonym (.) skrev 2014-09-04 18:19:10 följande:

Det var väl ingen som tvingade honom att fortsätta vara ihop med henne? Det verkar ju snarare som att de hade ett öppet förhållande och att han var med på noterna.

Gjort är gjort och din mamma är t.o.m. död. Varför ska du gräva i det? Är det inte bättre att bara gå vidare? Han ÄR ju din pappa oavsett.

Är han verkligen min pappa då? Kanske är det den där håriga jäveln med mustaschen vi hade som granne som är min pappa, kanske den där kommunisten på hennes jobb? Kanske någon av mustaschgubbens söner? Kanske min farbror vilket skulle göra min pappa till min farbror?

De hade inget öppet förhållande och min pappa låg knappast runt. Han är en hanrej, inte ett svin.
  • kiriaki

Alltsa vad dina foraldrar hade for sig sexuellt ar val anda inte nagot som du ska halla pa att bry dig i? Din pappa ar mannen som varit dar for dig hela livet. Var radd om honom.

• Anonym (Men)

Du kan ju inte veta hur dina föräldrars förhållande såg ut och det verkar inte sunt att ligga runt med en massa olika personer då man är gift. Hur mådde din mamma? Det är ju så att många människor stannar för barnens skull, för de vill finnas där för dem även om relationen inte är helt optimal. Det visar väl på en bra pappa. Kanske bedömde han att din mamma inte kunde ta hand om er så bra på egen hand. För det faktiskt tyder på att hon inte mår så bra om hon har behov av en massa lösa förbindelse, med släktingar, grannar mm. Slutligen, hur vet du att det du hört är sant. Att folk skvallrar och tror att det de för vidare är sant, det är ju rätt vanligt.

• Anonym (Hanrejsson)
    Anonym (Men) skrev 2014-09-06 19:18:26 följande:

Du kan ju inte veta hur dina föräldrars förhållande såg ut och det verkar inte sunt att ligga runt med en massa olika personer då man är gift. Hur mådde din mamma? Det är ju så att många människor stannar för barnens skull, för de vill finnas där för dem även om relationen inte är helt optimal. Det visar väl på en bra pappa. Kanske bedömde han att din mamma inte kunde ta hand om er så bra på egen hand. För det faktiskt tyder på att hon inte mår så bra om hon har behov av en massa lösa förbindelse, med släktingar, grannar mm. Slutligen, hur vet du att det du hört är sant. Att folk skvallrar och tror att det de för vidare är sant, det är ju rätt vanligt.

Informationen kommer ifrån min egen mormor. Hon är gammal och väldigt sjuk, men helt klar i huvudet. Hon berättar all smuts och tragik, varenda skelett i garderoben plockar hon fram.
Svar på tråden Fått reda på att min pappa var hanrej