• Anonym (bh)

Hjälp! Stabil BH för kupa F, var köper ni?

Nu i mitten av graviditeten har bysten ökat från C till F. Varken roligt eller snyggt då det bara känns tungt, varmt och värker. Jag kan inte ha mina gamla bh:n i C!

Ni med tung byst, var hittar ni rejäla, stabila bh:n i större storlekar?? Tyget får inte vara för flexibelt och gärna breda axelband.... Har letat överallt, Kappahl, hunkemuller, Åhléns.... hittar inte. Tar även tacksamt emot tips på rejäla amnings-bh:n...

• Svar på tråden Hjälp! Stabil BH för kupa F, var köper ni?
  • Anonym

Specialbutiker är mitt tips. Märken som funkar bra för större byst är:

- PrimaDonna
    - Freya
    - Fantasie of England
    - Panache

Finns ibland att få tag på i Sverige i specialbutikerna. Oftast beställer jag från England. www.bravissimo.com är min favorit, bra sortiment, hyfsade priser, snabb leverans. Tänk bara på att engelska storlekar som de listar där skiljer sig lite från de europeiska. Någorlunda översatt:

engelsk D - svensk D
    engelsk DD - svensk E
    engelsk E - svensk F
    engelsk F - svensk G
    engelsk FF - svensk H
    engelsk G - svensk I
    engelsk GG - svensk J
    engelsk H - svensk K
    engelsk HH - svensk L
    engelsk J - svensk M

• Anonym (bh)

Tack snälla för jättebra tips!!!

Kan man lära sig att våga beställa utan att prova? Vore toppen!! För extremt svårt hitta i vanliga svenska butiker...

• Anonym (bh)

Tack snälla för jättebra tips!!!

Kan man lära sig att våga beställa utan att prova? Vore toppen!! För extremt svårt hitta i vanliga svenska butiker...

• Anna84

Jag beställer alltid från Evas underkläder på nätet! Tycker de har bra och snygga bh-ar för oss med stor byst sen stämmer min vanliga storlek med de storlekarna de har!

• Anonym

Bravissimo har rätt bra returvillkor om det inte passar, det enda du betalar är frakten tillbaka (som är rätt billig för så pass lätta varor) och du får ett tillgodo som du sen använder för att välja en annan storlek. Att du har provat är OK så länge alla etiketter är kvar. Alternativt att du köper flera närliggande storlekar och sen returnerar de som inte passar för att ha tillgodo för framtiden.

Efter ett tag lär man sig sin standardstorlek hos de vanligaste märkena och då stämmer det så gott som alltid. Om du också har bra koll på din storlek i svenska mått så är det ännu enklare, för där stämmer det nästan alltid med tabellen ovan. Där det blir misstag är när svenska beställer på sin svenska kupstorlek, och sen får något som är väldigt mycket större än de tänkt sig.

• Anonym (Klara)

Jag är också supernöjd med Bravissimo. Jag har handlat hos dom i många år och har aldrig haft problem. Har köpt både sport-bh.ar och amningsbh:ar hos dom.

Annars har Change både bh:ar och amningsbh:ar i större storlekar.

• Majsan70

Bra stop 'är min favvobutik för underkläder. Bra priser o snabb leverans. 

• Anonym (Xc)

Lindex har nu några nya modeller i nått nattmärke i större storlekar, har själv 80 F och har köpt typ alla som finns dör i den storleken och dom är jättesköna. Beställer du från Evas underkläder rekommenderar jag stark att ta faktura då dom är väl kända för att ha väldigt sena leveranser och tom inland uteblivna så då är det skönt att inte ha betalt innan, i övrigt är dom ganska dåliga på kundbemötande och information om ändringar/försenade leveranser.

• 3skabli4

Change! Finns butik och på nätet.

• Anonym (bh)

Bra tips, tack!!!

Någon som vet hur man finast syr in en stor omkrets på bh:n?

Svar på tråden Hjälp! Stabil BH för kupa F, var köper ni?