• hanja89

ska opereras, måste sluta amma 11 månaders på några dagar.. tips?

Hej!

Behöver tips... Min tuttunge som ammar fem,sex gånger per natt måste sluta... Innan natten mellan söndag och måndag..

vi har på några dagar lyckats få pappan att natta barnet och lägga om första gången han vaknar. Men sen så är det gallskrik.... Det enda han vill ha på flaska är vatten. Vi försöker mata honom mycket på dagen och kvällen så han ska bli mätt. Tror det är närheten han vill ha på natten.

Tycker så synd om honom. Inatt så skrek han hos pappan tills jag tog över. Då blev han lugn tills han fatta att jag inte tänkte ge tutte... Då blev de liv och jag gav bröstet.

har ni några tips? Vill inte att han ska fortsätta äta på natten så vill inte truga välling/ersättning/utpumpad mjölk när han ändå inte vill ha det på flaska...

• Svar på tråden ska opereras, måste sluta amma 11 månaders på några dagar.. tips?
  • faithfully

Kan pappan hålla om honom i sängen och han suger på nappen och pappan stryker på ryggen eller liknande och ger närhet?

Min son är mindre men tuttar också. Ibland går det bra om man lägger han nära med nappen och klappar rumpan.

Är nog högt satsat att genomföra detta utan skrik iaf :)

• pigglet

Ge en slurk vatten i flaskan om han vill ha något att dricka.
    Annars så är det nog bara att härda ut. Bäst är det nog om du inte finns där alls, finns bara pappan så brukar det ofta gå bättre ändå.

• hanja89

Han tar inte napp. Jo han håller om i sängen, det är så han lyckas få han att somna.

Nej, klart det blir skrik... Men vill ju minska det så mkt som möjligt. Klart att jag kan försvinna om det behövs men om han,skriker över en,timme utan att visa sig minsta intresserad av att somna om utan mig är det svårt....

Svar på tråden ska opereras, måste sluta amma 11 månaders på några dagar.. tips?