• faithfully

hjälp med personligt brev sjuksköterska

Har sökt en del jobb tidigare som det varit riktigt hårt tryck på men aldrig kommit till intervju. Nu ska jag söka ett helt vanligt sjuksköterskejobb, det är sedvanliga uppgifter så det är inget speciellt att kvalificera sig till.

Hur lägger man upp det? Förklarar varför man valt utbildningen? Var man jobbat? Vad man har för människosyn? Egenskaper? Beskrivning hur man arbetar med andra? Vilka delar tar ni upp?

Blir det för sentimentalt att prata om vad som engagerar en. Ska man hålla det mer faktamässigt?

Behöver hjälp av sjuksköterskor!

• Svar på tråden hjälp med personligt brev sjuksköterska
  • Åsa 82

Dela upp personligt brev och CV. Under cv skriver du utb. + tidigare jobb. I personligt brev skriver du de andra typ varför du söker jobb just där, lite personligt om dig själv etc. Lycka till!!

• faithfully
    Åsa 82 skrev 2014-09-04 21:59:36 följande:

Dela upp personligt brev och CV. Under cv skriver du utb. + tidigare jobb. I personligt brev skriver du de andra typ varför du söker jobb just där, lite personligt om dig själv etc. Lycka till!!

Det är upplägget av det personliga brevet jag vill ha hjälp med. Vilket innehåll man ska fokusera på.
    Skillnad mellan CV och personligt brev kan jag
  • faithfully
    Åsa 82 skrev 2014-09-05 11:10:43 följande:

Kolla mall cv guiden..

Tror inte den kan svara på mina specifika frågor om sjuksköterskeyrket.
Svar på tråden hjälp med personligt brev sjuksköterska