• Liiz01

En fråga om innerkuddar

Jag har två kuddfodral i storlek 40*60 som jag har svårt att hitta innerkuddar till. Såg att Jysk hade prydnadskudde i 35*50. Tror ni att dessa kan fungera utan att se konstigt ut i fodralet? Jag har alltid bara köpt färdiga prydnadskuddar så jag kan inte detta och med bebis hemma och utan bil så vill jag minimera åkandet fram och tillbaka till köpcentret.
    Tacksam för tips :)

• Svar på tråden En fråga om innerkuddar
  • EmmaV

Jag köpte kuddar som var 5 cm längre än fodralets mått på respektive sida. Blev jättebra! Hade tidigare kuddar vars mått var mindre än fodralets och det var inte fint alls. Så försök hellre hitta kuddar som är något större än för små :)

• Liiz01
    EmmaV skrev 2014-09-04 21:44:22 följande:

Jag köpte kuddar som var 5 cm längre än fodralets mått på respektive sida. Blev jättebra! Hade tidigare kuddar vars mått var mindre än fodralets och det var inte fint alls. Så försök hellre hitta kuddar som är något större än för små :)

Tack för ditt tips! Ska försöka leta efter 45*65 då trots att jag tror att även det är svårt att hitta.
  • Kodia

Det blir inte bra med en för liten innerkudde! Testa med en vanlig huvudkudde! (billigt, och finns ju massa varianter på tjocklek, testa med en tunnare)

• SupersurasunkSara

Köp en billig vanlig huvudkudde, tex Ikeas billigaste, och tryck in. Så länge kudden inte är alltför tjock så blir den fint 'bullig' i ett mindre fodral.

• No Logo

En googling på innerkudde 40x60 gav massor med resultat, Ellos tex har ett prisvärt alternativ med 2-pack, om du kan tänka dig att handla på postorder.

• Alexiandra

IKEA har 50*60 kudde för 9 kr/st (heter Slån) som passar utmärkt som innerkudde. Funkar även i kuddfodral med lite mindre mått då den inte är så hårt stoppad.

De har även en rad innerkuddar som passar i dina fodral för 30 -50 kr/st.

Så mitt tips är en tripp till IKEA, du hittar garanterat kudde som passar där. Ta med ett fodral så kan du ju prova vilken som bli bäst om du vill.

Svar på tråden En fråga om innerkuddar