• tänker mycket

Vi kanske ska flytta till Gävle, finns det någon här som kan ge tips på fina områden med uteplats?

Ja det undrar jag....
    Jag och min sambo kanske blir tvungen att flytta i från våran fina lägenhet pga. jobb.

Jag känner mig orolig för att vi inte kommer hitta något trivsamt ställe att bo på...
    vi har planer på att köpa hus med...men det finns inget passande för oss än så länge (har kollat på nätet)

Vill gärna bo i ett barnvänligt område , med uteplats och ganska centralt.

Någon här som kan hjälpa oss att hitta något fint område som är trivsamt att bo på?

Är jätte tacksam för svar...vill inte gärna byta ner oss...har en lägenhet nu som jag älskar...så det känns lite sorgligt att behöva flytta...och känner att jag vill byta upp mig lite för att det ska kännas bra att flytta.

• Svar på tråden Vi kanske ska flytta till Gävle, finns det någon här som kan ge tips på fina områden med uteplats?
  • AnnahConda

Centralt finns kanske inte så många barnvänliga områden med uteplats. Det ska i sådana fall vara Höjersdal, Villastan, Olsbacka, men där är det mest villor. Om ni söker lägenhet eller radhus mer finns det vissa bra ställen i Sätra, Bomhus men det är ju inte centralt men man tar sig snabbt ner på stan. Brynäs ligger relativt centralt och där finns det nog lite mer barnvänliga områden, liksom på Sörby, Hemsta.

• Catha82

Vad jobbar ni med? Vad vill ni lägga på ett hus?

• Catha82

Jag skulle heller inte rekommendera sätra, södra bomhus, bomhus, Nordost eller öster.
    Heller inte vissa delar av Brynäs, delarna nära staffansbron är bra samt längst hela kasserngatan. Men delarna vid järnvägen och längst Brynäsgatan samt Lysgatan, jarlavägen osv är dåliga delar.

• AnnahConda

Bor själv på Öster och trivs jättebra här!

• Catha82

bra för dig då men jag skulle ändå aldrig rekommendera någon att bosätta sig där.

• AnnahConda

Har du varit på Öster då?

Var själv grymt tveksam först tills min sambo frågade om jag varit där, vilket jag såklart inte hade. Men när jag väl kom hit har jag trivts enormt bra. Nära till centrum, vattnet och naturen och lugnt.

• AnnahConda

Förresten, Stigslund och Strömsbro är fina områden men inte i centrum.

• Catha82

Jag har varit på Öster och jag har haft vänner som bott på Öster och alla har de tyckt samma sak. Knappast meningsfullt att diskutera, du trivs och jag skulle inte rekommendera någon att bo där.
    Tjejen som har tagit vår lägenhet nu flyttar från Öster då hon verkligen avskyr stället.

• tänker mycket

Tack så jätte mycket för era svar...

Skriv gärna mer så blir vi glad.

• Vackerpingla

Jag tycker att Bomhus är ett otroligt fina område:) Har vänner där och är ofta på besök. Mycket barnvänligt också!

Svar på tråden Vi kanske ska flytta till Gävle, finns det någon här som kan ge tips på fina områden med uteplats?