• Fre 5 sep 2014 11:31
    4042 visningar
    2 svar

Behöver du hjälp av Johnny och Mattias?

Johnnie och Mattias är tillbaka med ett nytt inredningsprogram där de rycker ut och hjälper familjer som hamnat i svåra situationer i livet, där hemmet är en del av problemet. Har du eller någon du känner drabbats av motgångar och bakslag?

Skicka in din ansökan tillsammans med bilder redan idag till:

hjalp@nordiskfilmtv.com

Nordisk Film TV

?Johnnie och Mattias"

Box 271 63

102 52 Stockholm

Svar på tråden Behöver du hjälp av Johnny och Mattias?
  • Tis 21 jun 2016 13:08

Hejsan sofias änglar!
    Jag meddelar er angående min bror som behöver eran hjälp, han är gift och har tre småbarn bor i en villa i Edsbyn i Hälsingland. Han har en tarmsjukdom som heter Ulcerös Colit (inflammation i tjocktarmen), varit sjuk sedan 20 år tillbaka, har bott i huset i 6år. Han har försökt att renovera det han kunnat och orkat i huset, är väldigt tufft för dom ekonomiskt också eftersom han inte jobbar fullt och frun inte har något arbete. Han går på ständiga läkarkontroller får ligga på sjukhus lite då och då, nu på sista tiden har det varit extra mycket eftersom han fått reda på att hans lever måste bytas ut han ska nu förberedas för en levertransplantation. P.g.a cellförändringar i levern, vet inte hur det ska gå för dom han kommer inte orka med den ständiga pressen på att renovera, vill att dom ska få det så lämpligt som möjligt slippa stressas av allt som ska göras. Daniel Andersson som min bror heter han är 40år gift med Marjorie Agpaoa Andersson 37 år, tre barn Alvin snart 6 år Daniella 2år och Axel snart 8månader. Marjorie är från Fhillipinerna har bott i Sverige i 8 år.
    Hoppas att ni kan hjälpa min bror och hans familj!
    Tack på förhand
    Mvh
    Elisabeth Andersson

• Tis 23 nov 17:35
    Nyregistrerad användare
(2021-11-23)

Hej! Jag är en ungdom på 14 år, jag börjar från början när jag började 4an blev jag sjukskriven när jag var 11 fick jag självskadebeteende, år 2015 var de vi fick kontakt med soc när jag hade skadat mig i skolan. Sedan fick vi kontakt med bup också. Jag bytte skola i 5an skulle börja 6an var glad över att jag hade kommit in på en ny skola. Första dagen i skolan fick jag en panikattack för jag inte gått in i ett klassrum på 2 år de var mycket nytt. Fick gå om 5an, första terminen gick bra fick många kompisar, höstlovet där skildes mina föräldrar de tog hårt på mig för jag känner att den anledningen är för mig. Vi fick jullov efter de skulle en ny tjej börja i skolan, vi blev bästa vänner började skolka mycket där vid april t sommarlovet, min mamma hade träffat en ny och han flyttade in typ direkt sen började skolan jag var inte i skolan nånting, mamma och min bonus pappa bestämde att dom skulle köpa hus eftersom vi bodde i en 2a tror jag så jag min lillasyster mamma min bonus pappa och hans två barn hans två katter och en hund vi alla i en 2a så vi flyttade in i ett hus 1 november 2020 två veckor senare gjorde jag en överdos. Sen 16 december 2020 15.16 blev jag misshandlad, de påverkar min vardag än i dag har varit inne på psyket sjukhuset för många gånger detta år har gått igenom ett helvete detta år, vill att 2022 blir mitt år för mig och min familj. Vi håller på att renovera vårt hus mamma är sjukskriven och vart de lite mer än ett halv år och min bonus pappa jobbar ganska mycket vi har inte så mycket pengar heller. Jag och min mamma vill ha en fungerande vardag. Vill hjälpa mamma men behöver mer hjälp än så. Mamma vill ha en ny tvättstuga min lillasyster vill ha ett nytt rum med mycket förvaring, mamma vill ha ett städat garage, snälla kan ni hjälpa min familj, mamma kan inte ens släppa taget om mig för hon är rädd om mitt liv vill bara göra henne glad snälla jag behöver eran hjälp skulle betyda allt!

Svar på tråden Behöver du hjälp av Johnny och Mattias?
Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.
Svara i tråden...