sorrow skrev 2014-09-08 20:16:52 följande:
Han flyttade ut för 5 månader sedan, en vecka efter att han sagt att han vill skiljas.
Bara det att han lämnar mig, splittrar familjen, flyttar, har varit otrevlig och nästan personlighetsförändrad har gett mig en stor sorg. Som att jag har en sönderslagen porslinsservis inuti mig, att han ligger med andra gör mig inte glad, det gör det hela inte bättre. Men mycket är redan så förstört.
Min man har tyckt att jag är svartsjuk, innan han lämnade mig, visst har jag stört mig på andra nu men det är inte där fokuset ligger. Fokuset har varit att jag förlorar min stora kärlek.
Sist sa min man att vi passade bra ihop sexuellt, att han tänder på min kropp, att jag alltid kommer vara viktig för honom, att han alltid kommer älska mig på ett plan, att han kan vara medlåntagare till ett radhus för barnen men nu har han gjort det här valet.
Jag har berättat att jag mått dåligt, jag har visat mig ledsen. Han sa att han mådde dåligt 3-4 veckor innan han tog beslutet om att lämna, att han varit uttråkad i livet. Att han nu mår bra.
Jag har kommit till den punkten att jag bara vill slippa karusellen, slippa analysera honom, slippa få förhoppningar som inte blir av.
Jag förstår så väl vad du menar. Mitt ex kan bete sig som att allt som varit fel i vårt förhållande är mitt fel. Han har också blivit en helt annan person och jag känner inte alls igen honom emellanåt. Jag vet egentligen inte hur jag ska göra med hela sexbiten. Jag vill ju så gärna vara med honom, det gör så himla ont att veta att han kan vara med andra nu. Framför allt eftersom han normalt sett i te är en kille som hoppar från säng till säng utan han träffar en tjej ett tag och om det inte uppstår nåt tycke så lägger han ner. Som jag skrev tidigare så är det mycket därför jag vill fortsätta ligga med honom för då vet jag att han inte är seriös med nån annan. Jag skulle inte klara av att få veta att han redan gått vidare med nån ny. För mig är det här helt färskt även fast det är 6 mån sen vi gjorde slut. Jag har ju precis kommit ur min bubbla.
Mitt ex har väl formulerat sig ungefär som din Bortsett från att han säger att han mår bra för det säger han att han inte gör. Jag tycker att man borde känna nån form av lättnad att man tagit steget men han säger att han inte gör det.
Jag har fortfarande ringen på mig, jag klarar inte av att ta av mig den. Den symboliserar ju så mkt av mig, oss, familjen och mitt liv som varit. Jag känner bara att jag inte vet vart jag ska ta vägen med min sorg. Jag kan inte fortsätta hålla på och ringa honom när jag mår dåligt, det är inte det att jag inte har vänner jag kan ringa men han är den enda som kan få mig lugn.