Bra kudde för nacken
Kan ni tipsa om en bra kudde för nacken?Jag vaknar ofta med värk i nacke och huvud.Jag brukar sova på sidan.Tacksam för svar.
Kan ni tipsa om en bra kudde för nacken?Jag vaknar ofta med värk i nacke och huvud.Jag brukar sova på sidan.Tacksam för svar.
Hejhej
Lider med dig,har också värk till och från har en nackskada från 04/05 jag ligger oftast på mage nu och det hjälper lite. Men jag funderar på en temptur kudde om det kan hjälpa oss den formar ju ändå huvudet hur vi ligger. Vi får testa detta annars får vi prata med en sjukgymnst
lycka till
kram
Jo,det är jobbigt.Jag fick yrsel också i veckan,så började fundera på det här med kudden.Jag ska läsa om tempurkudden,tack för tipset.
Tempur kudden (och sängen) har räddat min rygg och nacke! Hade ont i nacken varje dag med yrsel och känselbortfall tidigare. Jag gick till en tempurbutik och fick hjälp att prova ut rätt kudde för mig, den kostade ca 1000kr och de första nätterna var lite besvärliga att vänja sig men SEN! Jag skulle aldrig klara mig utan den. Var drygt tre år sedan jag köpte den och den är som ny. Kommer aldrig köpa något annat än tempur framöver.
Kudde WellPur LAKE SUPERIOR 37x54x8,5/11, som finns på denna sida
jysk.se/sovrum/kuddar
Älskar denna kudde, den kostar 350:- och den är värd varenda krona! Den är toppen för nacke och axlar. Rekommenderar varmt denna kudde!
Har en nackskada mm sedan en bussolycka och sedan tio år är tempur millenium den enda kudden jag kan sova på för att inte få mer värk i huvud och nacke. Men tänk på att värken kan bli värre upp till en månad från att du börjar använda den. Köp en tub voltaren tub på apoteket och smörj in nacke och axlar innan läggdags är mitt tips för det är skonsammare för magen än tabletter. Står man ut så blir värken bättre ju mer man använder kudden. Tycker inte billigare alternativ håller i längden. Jag måste också använda revaxör varje vecka för att tempur är hårdare än vanliga kuddar och det leder till ständiga vaxproppar om jag inte förebygger med revaxör.