• Motiverad

Svullen mage innan äggplock?

Är det någon förutom jag som har blivit ordentligt svullen om magen redan INNAN äggplock? Jag var på kontroll i går morse och då såg allt bra ut, men idag känns det som att magen växt enormt mycket. Byxor som i går satt löst är i dag tighta osv.

Äggplock är på onsdag. Jag är rekommenderad "pralinläge" och får bara "skrida" fram tills dess. Ska även dricka mängder med vatten/sportdryck och äta salt.

Mitt AMH-värde är 17 och jag har 60 äggblåsor i äggstockarna så de är oroliga för överstimulering men detta är samtidigt min andra IVF. Vid första försöket visade sig att jag är väldigt svårstimulerad (fick efter mycket slit ut 4 ägg vilket blev till 2 embryon).

Jag har värk, men inte jättejätteont. Borde jag kontakta läkaren eller bara ta det lugnt?

• Svar på tråden Svullen mage innan äggplock?
  • Eliotta

Jag var också svullen och hade bara en tredjedel så många äggblåsor som du så inte konstigt om du märker av det. Så länge du inte har ont är det nog ingen fara (sen är jag ju inte läkare).

• Jag är bara jag

Jag gick upp 4 kg och var jättesvullen,men hade bara 10 äggblåsor så antalet har inte direkt med det att göra.

• Motiverad

Tack för era svar. Känns bara så konstigt att allt känns så annorlunda denna gång jämfört med förra, men så har jag ju fått barn där emellan så det kanske är därför som kroppen reagerar annorlunda.

Borde kanske plocka fram måttband och våg i morgon för att vara på säkra sidan (tror att jag ökat cirka 2 kg/liter på magen). Mardrömmen är ju att komma till kliniken om 4 dagar och där få reda på att de inte kan göra äggplock för att allt inte står rätt till där inne.

Svar på tråden Svullen mage innan äggplock?