Slutade röka - mår psykiskt dåligt
Hej!
Jag har rökt dagligen i 10 år. Jag har förut försökt att sluta vilket inte har fungerat eftersom jag har tagit emot ifall någon har bjudit på en cigarett. För 1 vecka och 5 dagar sedan tog mina cigaretter slut. Jag hade då lite snus (aldrig snusat på så vis, bara undantag nu att jag hade en burk) och snuset tog slut för tre dagar sedan. Under tiden jag hade snuset men ej cigaretterna så kändes det bättre men hade emellanåt ändå ett stort cigarettsug eftersom snuset inte tryckte på de rätta knapparna för mig som cigaretterna gör.
De här tre dagarna när allt är slut känner jag att jag mår väldigt psykiskt dåligt. Jag känner ett sug ibland men mest känns det som att något fattas, jag är irriterad på omgivningen, mig själv och andra, jag har lätt till gråt, trött i huvudet och väldigt nedstämd..deprimerad.
Jag har haft ett jobbigt år bakom mig men tycker jag har börjat må bättre, tills nu. Nu när jag slutade röka så känns det plötsligt bara mörkt. Det måste ju bero på cigaretterna eftersom det börjar när jag ej får i mig nikotin mera övht, eller? Det känns även som att allt skulle bli bra om jag bara fick fortsätta röka och får tillbaka mina rökpauser (vilket jag dock inte vill). känns bara så sjukt jobbigt och jag undrar om det är normalt och om det går över?? Hur kommer man över det?
Hjälp =(