• Anonym (TS)

Grinig liten fitta? Kul?

Ikväll satt jag och min kille och kollade på en film och jag kommenterade en händelse och sa lite halvseriöst "äh sådär kan han ju inte göra, hade jag varit hon hade jag nog inte uppskattat det" typ. Då svarade han (tydligen på skämt men det framkom inte i ton eller så) "ja men du är ju en grinig liten fitta". Han sa det helt seriöst och när jag kollade lite frågande på honom med ens ögonbrynet höjt sa han att han skämtade ju bara... Är jag överkänslig? Vi har inte sådan hård jargong sinsemellan.
    Jag tänker att jag kanske är överkänslig för att jag blev våldtagen för två månader sen och vi hade pratat lite om det under kvällen...
    Det kändes så himla hårt bara :(

• Svar på tråden Grinig liten fitta? Kul?
  • Anonym (Eh)

Nä låter inte kul alls måste jag säga, trevligt ordval :/

• Anonym (TS)

Jag tycker liksom att det låter så aggressivt att säga "lilla fitta" till en tjej? Grejen är att han typ inte fattade varför jag blev lite chockad heller. Han spelade kortet "va? Blev du ledsen för det lilla?!" typ och det stör mig också.

• Anonym (blaha)

Låter som att du behöver prata med honom istället för att skriva om det här, ingen här vet ju hur ni har det i er relation osv.

En del har en sån jargong och ni har inte det, ja då är det väl väldigt underligt att han säger så till dig. Prata med honom. Skit i honom om det är sådär han uttrycker sig till dig och ni inte har det så annars.

• Anonym (hmm)

Jag tycker inte att du överreagerar eller är överkänslig.
    Han sa nog vad han tänkte högt. vilket han inte borde ha gjort, fast de kanske är bra att han sa vad han tycker så att ni kan rensa luften. eller nåt..

• Anonym (TS)
    Anonym (blaha) skrev 2014-09-07 00:09:36 följande:

Låter som att du behöver prata med honom istället för att skriva om det här, ingen här vet ju hur ni har det i er relation osv.

En del har en sån jargong och ni har inte det, ja då är det väl väldigt underligt att han säger så till dig. Prata med honom. Skit i honom om det är sådär han uttrycker sig till dig och ni inte har det så annars.

Jag har självklart redan pratat med honom om detta... Han har bett om ursäkt och säger sig förstå vad jag menar men det känns fortfarande obehagligt att ha blivit kallad för en liten fitta av sin sambo. Särskilt när vi inte har den jargongen... Ville väl bara lufta mina tankar lite mer här på forumet och höra andras synpunkter.
  • Anonym (TS)

Tack för era tankar :)

• Alexiandra

Om han, med skämtsam ton, hade sagt att "ja men så är du ju lite grinig med ;)" hade jag absolut kunnat bara låta det passera som skämt.

Men "liten fitta" är oacceptabelt oavsett ton! Och hade det varit jag så ja då jävlar hade han fått se på grinig om han så bara sett solsken innan!

Att sen dra "men vad känslig du är" kortet istället för att verkligen be om ursäkt när han märker du tar illa upp.. Tja vad han än ville med sitt uttalande så inte var det ett skämt som slog fel. Och du överreagerar inte.

Men ni måste prata med varandra..

• Anonym (TS)
    Anonym (hmm) skrev 2014-09-07 00:18:02 följande:

Jag tycker inte att du överreagerar eller är överkänslig.

Han sa nog vad han tänkte högt. vilket han inte borde ha gjort, fast de kanske är bra att han sa vad han tycker så att ni kan rensa luften. eller nåt..

Ja du har nog rätt i det. Jag tror att det var ett klumpigt skämt. Jag frågade om han tycker att jag är bitter eller om han är irriterad på mig men han sa att det absolut inte var något sådant så jag får väl lita på honom. Det blir lite lättare att släppa det och gå vidare när jag läser svaren här.
  • Anonym (TS)
    Alexiandra skrev 2014-09-07 00:23:49 följande:

Om han, med skämtsam ton, hade sagt att "ja men så är du ju lite grinig med ;)" hade jag absolut kunnat bara låta det passera som skämt.

Men "liten fitta" är oacceptabelt oavsett ton! Och hade det varit jag så ja då jävlar hade han fått se på grinig om han så bara sett solsken innan!

Att sen dra "men vad känslig du är" kortet istället för att verkligen be om ursäkt när han märker du tar illa upp.. Tja vad han än ville med sitt uttalande så inte var det ett skämt som slog fel. Och du överreagerar inte.

Men ni måste prata med varandra..

Ja precis det var reaktionen efteråt jag blev ledsen för också, särskilt när vi hade pratat om våldtäkten en stund innan. Men vi pratade om det och jag sa att det aldrig är okej att använda de orden och han höll med och sa att han skämdes och att han inte riktigt visste varifrån orden kom. Jag tror att han direkt efter typ gick i försvar för att han skämdes och visste att han gjort fel.
  • Anonym (Fel)
    Anonym (TS) skrev 2014-09-07 00:27:04 följande:

Ja du har nog rätt i det. Jag tror att det var ett klumpigt skämt. Jag frågade om han tycker att jag är bitter eller om han är irriterad på mig men han sa att det absolut inte var något sådant så jag får väl lita på honom. Det blir lite lättare att släppa det och gå vidare när jag läser svaren här.

Låter som att du försöker ursäkta honom lite, även om jag förstår att du söker en förklaring. Du är inte överkänslig, däremot med ALL RÄTT att vara extra känslig efter att ha blivit våldtagen. Nu gissar jag bara, men jag föreställer mig att han är lite okänslig även på andra områden. Är han verkligen en bra kille för dig, hur är han annars?

Visst du kan ju alltid prova skämta tillbaka. T ex "man kanske skulle skära av dig pungkulorna" o sen säga Ä jag skojade ju bara. Kul?
  • Anonym (M)

Jag skulle ifrågasätta förhållandet om min partner använde sådana ord överhuvudtaget. Det är inget man har i sitt aktiva ordförråd om man vill vara tillsammans med mig.

Svar på tråden Grinig liten fitta? Kul?