• Honungsblomman

Rory

Vad anser ni om namnet Rory?

En pojke med namnet Rory?
    En flicka med namnet Rory?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Rory
  • Natulcien

Det är ju fler män än kvinnor som heter Rory, och jag tänker också pojke när jag hör namnet. Helt okej namn egentligen. Men tyvärr associerar jag mest till Rorri Racerbil eftersom jag inte har någon annan referens till namnet...

• fluu

Rory är unisex enligt mig, men eftersom jag stark kopplar det till en kvinnlig karaktär så ser jag kanske ändå lite mer på det som ett kvinnonamn. Att det är väldigt sött spelar kanske också in.

Inget större fel på namnet egentligen, mer än att det är väl mycket smeknamn då, det är bara inte i min smak.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • EllanEriksson

Jag gillar namnet på pojkar/män :) Visste inte ens om att det räknades som Unisex :) Jag tänker på Rory Williams från serien Doctor Who! En riktig hjälte i mina ögon! :D

• nozpa

Ja dom nämnt. Racerbilen. Men även Gilmore Girls. Hon hette väl Rory? Eller har jag helt fel kanske.

• Honungsblomman
    nozpa skrev 2014-09-07 16:32:38 följande:

Ja dom nämnt. Racerbilen. Men även Gilmore Girls. Hon hette väl Rory? Eller har jag helt fel kanske.

Henne jag tänker på när jag hör namnet.
    Gillar inte namnet speciellt mycket jag heller.
  • Tussie
    EllanEriksson skrev 2014-09-07 15:54:46 följande:

Jag gillar namnet på pojkar/män :) Visste inte ens om att det räknades som Unisex :) Jag tänker på Rory Williams från serien Doctor Who! En riktig hjälte i mina ögon! :D

Hehe ja samma här så för mig är det definitivt ett pojknamn. Tycker det är fint men  det är nog mycket just pga. Rory Williams.. :P 
  • Dixie

Ja, om man bor i ett engelskpråkigt land är det helt ok - på svenska låter det ju knasigt. 

• YokohamaNr2

Pojknamn för mig! och förknippar det alldeles för mycket med Räcerbilen som båda mina barn älskade, sången poppade direkt in i mitt huvud när jag såg namnet

• fluu

Kanske tur att min dotter konsekvent kallar bilhelvetet för Rorry så behöver jag inte koppla Rory till bilen ;)

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Honungsblomman
    YokohamaNr2 skrev 2014-09-18 12:14:56 följande:

Pojknamn för mig! och förknippar det alldeles för mycket med Räcerbilen som båda mina barn älskade, sången poppade direkt in i mitt huvud när jag såg namnet

Han heter ju dock Rorri Racerbil (eller Roary the Racingcar).
    När jag hör Rorri tänker jag direkt Benjamin (då det är han som gör rösten till bilen).
  • Amanda84

Det beror på vilken dialekt man har. Om man talar rikssvenska så uttalar man ju namnet Råååry. På skånska, som jag talar, blir det Reåri. Det är inte allt för snyggt, om jag skall vara helt ärlig...

• Honungsblomman
    Amanda84 skrev 2014-09-19 15:00:15 följande:

Det beror på vilken dialekt man har. Om man talar rikssvenska så uttalar man ju namnet Råååry. På skånska, som jag talar, blir det Reåri. Det är inte allt för snyggt, om jag skall vara helt ärlig...

HAHA! Nej, det kan jag hålla med om.
  • Taylor

Skulle eventuellt kunna tänka mig det på en flicka om jag bodde i ett engelskspråkigt land men aldrig i Sverige :)

Svar på tråden Rory