Hjälp! Hon spyr hela tiden
Vi har ett stort problem här hemma. Min bonusdotter på 3½ år spyr nästan varje gång hon är här. Vi har henne varannan vecka och de första gångerna trodde vi att det var magsjuka, så vi höll henne hemma i 48 timmar varje gång. Men varken jag eller sambon blir någonsin smittade och magsjuk kan man inte vara varannan helg i flera månader. Någonting är det som inte stämmer! Men vad?
Bakgrundsinfo: Hon har ett stressigt liv och har varit med om otroligt mycket i sitt liv. Föräldrarna separerade innan hon var året. Mamman träffade en ny som hon fick en bebis med. Hon har flyttat fyra gånger i sitt liv (enbart mammans flyttar inräknade här). Går på sin tredje eller fjärde förskola. Det har uppdagats att våld har förekommit hemma hos mamman, med hennes nya kille. De separerade för fyra månader sen och nu bor hon med mamman och sitt syskon. Hennes pappa, alltså min sambo, har inte haft möjlighet att ha henne regelbundet då han haft det tufft. Nu har vi henne dock varannan helg, alltid.
Hon har testats för mjölkproteinallergi och gluten, men det visade inget. Har varit äggallergiker men är inte det längre, dock utesluter vi ägg ur hennes kost ändå.
Har ni några tankar på kring varför hon kräks såhär ofta? Vi har trott att det kan ha samband med någon slags födoämnesallergi, men vi hittar inte felet. Så nu har vi börjat diskutera om det kan ha att göra med att hon helt enkelt är stressad och mår psykiskt dåligt?