Särbo eller skiljas
Hej.
Jag och min fru har vart tillsammans i 10år och har två barn tillsammans 3 och 6år
Vi har som alla andra (förmodligen) haft upp och ner gång i förhållandet.
Nu innan sommaren så började det bli jobbigt och min fru sa att hon ville skiljas.
Jag vill inte det så jag försökte tala med henne men det gick inte. Massa saker sas och massa bråk hela sommaren, strax efter sommaren så gick vi till en familjerådgivare och efter ett par besök där så dök det upp lite saker som har vart vårt problem. Frun ändra sig och pratade nu om att vi skulle försöka lösa detta.
Nu har det dykt upp en lägenhet som hon har möjlighet att få och hon är nu inne på att bli särbos. Känner mig ganska kluven för detta. De problemen vi har löser sig inte av att man bli särbo utan då flyr man från problemen.
Jag har aldrig haft något beslut att fatta i allt detta, hon har vart drivande hela tiden. Hon fattade beslutet att vi ska skilja oss, hon fattade beslutet att vi skulle göra ett försök till och nu fattade hon beslutet att vi ska bli särbos trotts att vi inte har försökt.
Jag är inne på att om hon tar lägenheten så skiljer vi oss på riktigt (pappren är redan inskickade). Jag sa detta till henne i telefonen när hon var tvungen att säga ja eller nej till lägenheten, Hon valde lägenheten och inte oss (så tolkar jag det)
Till saken hör den att vi har inget sexliv över huvudtaget (vart så i 3 månader), Lite kramar och pussar är allt. Hon är mycket bortrest hos sin släkt i en annan stad, hon tar varje tillfälle hon kan och åker bort. Känner mig så maktlös i allt detta. Inte ens när vi fick veta att lägenheten var tillgänglig och hon var på väg till sin hemstad ville hon vända och prata om detta, Då var vi ändå i ett läge där vi skulle försöka.
Är ganska maktlös just nu.
Jag vill inte skilja mig för jag älskar henne fortfarande men jag kan inte ha det såhär för då går jag under, är ganska krossad som det är redan och tror inte att jag orkar mer velande därav beslutet att vi skiljer oss om hon tog lägenheten. Inga papper är påskrivna än dock.
Råd? (finns mer att berätta men det är svårt att prata om detta)