Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (hjälp)

Topsad för narkotikabrott

Som rubriken lyder kommer jag bli topsad för narkotikabrott. Jag blev för flera månader sedan tagen för ringa narkotikabrott, erkände direkt utan något krångel och gjorde blodprov. De vill ha in mig för en helt annan anledning och använder detta tvångsmedel för att få in mig. Nu undrar jag alltså varför jag blir topsad för ringa narkotikabrott...flera månader senare?
    Kan man kolla efter THC eller andra droger i ett sånt prov?

• Svar på tråden Topsad för narkotikabrott
  • Anonym (Hm)

Min gissning är att så du är skäligen misstänkt för ett brott med mer än 1 år i straffskalan så har de rätt att topsa dig. Då får de ditt DNA.

• Anonym (Hm)

Och nej de kan inte kolla droger i ett sånt test.

• Anonym (hjälp)
    Anonym (Hm) skrev 2014-09-07 21:58:54 följande:

Min gissning är att så du är skäligen misstänkt för ett brott med mer än 1 år i straffskalan så har de rätt att topsa dig. Då får de ditt DNA.

Narkotikabrottet var ju ringa, fast de hittade en del typ gamla påsar som det funnits narkotika i. Har ingen aning om vad jag mer skulle kunna vara misstänkt för då jag faktiskt inte gjort något annat. 

Känns ju jätte kul att polisen är så flexibel att bara för att jag exakt den dagen som de vill att jag ska komma inte kan pga av jobb, så använder de tvångsmedel för att få in mig för att prata om något helt annat. Förstår de inte att alla inte kan komma in med några fjuttiga dagars mellanrum pga jobb?!? Och så tror dom att jag kommer medverka till det andra, inte en chans. Så förbannad och ledsen just nu.
  • Anonym (--)

Det är så snuten jobbar, anser dom att du inte sammarbetar så förnedrar dom dig med drogtest.

till din fördel är att tops testet visar i princip påverkan, den upptäcker upp till dygn på tyngre droger.2-3 timmar på cannabis.

Svar på tråden Topsad för narkotikabrott