• Anonym (Tjej)

Kan inte tjejer och killar vara vänner?

Hejsan!

Har träffat en kille i 2 månader nu. Tycker väldigt mycket om honom och han är superfin. Jag har även en killkompis och detta har blivit ett problem. Jag och min kompis har känt varandra sedan vi varit små så runt 11 år. Han är min allra bästa vän. Igår frågade min kille vad jag skulle hitta på och jag sa då att jag skulle sova hos en vän och han hoppades att vi skulle ha trevligt. Idag pratade vi och han frågade då vem jag sovit hos och jag sa "Adam", och han blev helt chockad typ och bara "Adam? Du sov hos en kille alltså?" Han blev sur och undra varför jag inte sagt att det var en kille. Alltså jag tänker väl inte på det, hade han undrat så hade jag ju sagt något. 

Sedan sa han att han lovar att min kompis vill mer än att bara vara vän. Är man kille så tänker man så om sina tjejkompisar. Jag tror knappast att han vill något mer som min kille tror. 

Så vad tycker ni? Jag kommer inte sluta träffa min kompis för min killes skull. Vi har liksom känt varandra i 11 år så han betyder sjukt mycket för mig och kan inte min kille lite på mig så skiter jag i honom. Men tror ni verkligen att det är så? Att tjejer och killar inte kan vara vänner utan att killen vill något mer?

• Svar på tråden Kan inte tjejer och killar vara vänner?
  • BengtH

Män och kvinnor kan bara vara vänner som arbetskamrater eller om de är homosexuella. 

Din manliga vän är ett djur med en stark könsdrift kom ihåg det.

• matildaaf

Jag har alltid haft killkompisar när jag varit i förhållanden & när jag inte varit det. Har stött på ett få antal som försökt komma nära så fort jag blivit singel men klart det hänt.

Men killar & tjejer kan absolut bara vara vänner. Har en bästa killkompis som är som en bror för mig. Vi kan gå igenom eld för varandra. Vi sätter varandra före ragg & andra vänner. Jag brukar wingmanna (haha woman tho) honom & han ger sig på killar som beter sig illa emot mig. Vi sover över efter krogen ibland men då i separata rum.

Sa nog för mycket men jo, klart man kan vara vänner med det motsatta könet MEN de flesta killkompisar har tjejkompisar med tanken om att dem en dag ska få komma in under hennes trosor.

• hännrick

Klart  en kille kan tjejkompisar utan att vilja bli ihop med eller sätta på henne liksom han kan tjejkompisar som han verkligen ser som kompisar men som han ändå skulle sätta på han fick chansen.

Att killar skulle vara kompis med en tjej enbart för att eventuellt få knulla henne nån gång i framiden låter ärligt talat rätt galet, orka låtsas vara kompis annars

• Anonym (Isa)

Min bästis i ungdomen var kille och vi är fortfarande mycket goda vänner trots att vi båda har familj nu. Det var många som trodde att vi var ett par eller att vi hade sex bara för att vi sov över i varandras rum och umgicks så nära under princip hela tonårsperioden och början av 20-årsåldern. Men vi har aldrig haft en sådan tanke. Han är mer som en bror i mina ögon. Men en bror som samtidigt är min bästa vän. Så jag tycker absolut att man kan ha vänner av olika kön men tyvärr så verkar inte alla förstå det ännu.

• Anonym (Tjej)

Ja precis. Många som trott att vi gjort/gör sexuella saker ihop men nej, verkligen inte. Vissa fattar liksom inte att man bara faktiskt kan vara vänner så egentligen tycker jag det är dom som har konstiga tankar för sig, inklusive min kille. Jag tänker inte på att han är kille eller ja, ni fattar man funderar liksom inte på det. Min bästa vän råkade liksom vara en kille. Sen det min kille tror - Att han egentligen vill något mer, vi har känt varandra i över 10 år, snälla skulle han låtsats vara vän med mig så länge för att kanske få ligga med mig? Knappast. Han har aldrig gjort något som visat att han vill något mer. Tycker min kille är så löjlig.

• hännrick

En av mina tjejkompisar har i perioder sovit över hos väldigt ofta, mer än en vecka i streck ibland och vi har inte legat med varandra. Vi har säkert tagit skamgrepp och tafsat på varandra i sömnen, man gör så mycket konstigt när man sover, men i vaket tillstånd har det vänskap och enbart vänskap.

Hon är 10 år yngre än mig med en slank kropp med former som sitter helt rätt och det är klart att min kropp reagerat på hennes (jag är hennes vän men jag är inte död) men det är bara business as usual. Ibland har jag fått skälla på henne när hon lallat runt i lägenheten bara trosor och då brukar hon klä på sig lite för att inte ge mig ett nervöst sammanbrott.

Det enda sexuella som "hänt" mellan oss var ett par nätter då hon bara skulle vara ända inne i famnen på mig, somnade till slut och och sov ovanligt länge. När jag vaknade så hade hon lyckats krypa in och ta plats som lilla skeden. Hennes häck pressades mot mitt skrev  och ståndet hade nästan lyckats.ta sig in i henne en tyget i hennes trosa.. wow!

Men, som sagt, vi är kompisar och bara kompisar, och det som händer när vi sover har egentligen aldrig hänt..

• Anonym (Beror på)

Det som kan hjälpa är att prata med kompisen om det, typ skämta om tänk om vi hamnar i säng osv. Eller fråga vad han vill. Säger man ingenting så hänger ju det hela i luften outtalat.

Min erf är att det kan bli komplicerat.

• nevermind

Jag delar lägenhet med en kille jag har känt i snart 15 år. Snäppet värre alltså. Varken min kille eller hans tjej bryr sig ett jota.

• Anonym (Tjej)

Det kanske känns annorlunda efter att min kille och vän träffats? För jag vet att min kompis inte vill något annat. Min kille kanske ändrar sig om dom lär känna varandra?

• Anonym (bass)
    hännrick skrev 2014-09-08 02:55:17 följande:

En av mina tjejkompisar har i perioder sovit över hos väldigt ofta, mer än en vecka i streck ibland och vi har inte legat med varandra. Vi har säkert tagit skamgrepp och tafsat på varandra i sömnen, man gör så mycket konstigt när man sover, men i vaket tillstånd har det vänskap och enbart vänskap.

Hon är 10 år yngre än mig med en slank kropp med former som sitter helt rätt och det är klart att min kropp reagerat på hennes (jag är hennes vän men jag är inte död) men det är bara business as usual. Ibland har jag fått skälla på henne när hon lallat runt i lägenheten bara trosor och då brukar hon klä på sig lite för att inte ge mig ett nervöst sammanbrott.

Det enda sexuella som "hänt" mellan oss var ett par nätter då hon bara skulle vara ända inne i famnen på mig, somnade till slut och och sov ovanligt länge. När jag vaknade så hade hon lyckats krypa in och ta plats som lilla skeden. Hennes häck pressades mot mitt skrev  och ståndet hade nästan lyckats.ta sig in i henne en tyget i hennes trosa.. wow!

Men, som sagt, vi är kompisar och bara kompisar, och det som händer när vi sover har egentligen aldrig hänt..

Skål
  • Anonym (bass)
    Anonym (Tjej) skrev 2014-09-07 23:09:22 följande:

Hejsan!

Har träffat en kille i 2 månader nu. Tycker väldigt mycket om honom och han är superfin. Jag har även en killkompis och detta har blivit ett problem. Jag och min kompis har känt varandra sedan vi varit små så runt 11 år. Han är min allra bästa vän. Igår frågade min kille vad jag skulle hitta på och jag sa då att jag skulle sova hos en vän och han hoppades att vi skulle ha trevligt. Idag pratade vi och han frågade då vem jag sovit hos och jag sa "Adam", och han blev helt chockad typ och bara "Adam? Du sov hos en kille alltså?" Han blev sur och undra varför jag inte sagt att det var en kille. Alltså jag tänker väl inte på det, hade han undrat så hade jag ju sagt något. 

Sedan sa han att han lovar att min kompis vill mer än att bara vara vän. Är man kille så tänker man så om sina tjejkompisar. Jag tror knappast att han vill något mer som min kille tror. 

Så vad tycker ni? Jag kommer inte sluta träffa min kompis för min killes skull. Vi har liksom känt varandra i 11 år så han betyder sjukt mycket för mig och kan inte min kille lite på mig så skiter jag i honom. Men tror ni verkligen att det är så? Att tjejer och killar inte kan vara vänner utan att killen vill något mer?

du!
    Ni har träffats i 2månader. Ni känner inte varandra!

Bara vänner!! Hur många gånger har du hört det utrycket själv, och det har varigt något helt annat?
    Hur många gånger har du hört att det inte skulle hända något med en vän och ändå händer det?

Hur ska din kille veta om du är den eller den andre..?

Eller som du själv ställer frågan.. ser din kille på sina tjejkompisar på det viset.. Varför ställer du den frågan om honom?

Du drar själv slutsatser om din kille, men han får inte göra så mot dig!

Vad skulle du själv säga om din kille prata om att sova över hos en kompis.. Men han kanske inte säger vem det är och har inte direkt förklarat vilket vänskapsförhållande det är..?

Du utgår ganska mycket från vad du vill och vet.. Men hur ska han veta?
    Läsa tankar och trolla med knäna

Öppen o rak, övertydlig i kommunikation är a och o..  Då menar jag inte eftersnacket eller det man kallar för "kuddsnacket" när sexet är över!

Givetvis finns det killar och tjejjer som inte bryr sig om partnern övernattar med motsatta könet.. Men det finns lika många som inte gillar det..

Snacka med varandra!!

Du löser inte detta problem genom att skriva på FL, du löser detta med att snacka med din kille. Det spelar ingen större roll vad andra tycker här. Det är ni två som ska tycka samma eller kunna kompromissa!

• Rainbow gg

Jag har i princip bara killkompisar. Jag får umgås med dem så mycket jag vill men jag sover inte över hos dem för jag tycker det är onödigt att kanske göra min partner svartsjuk och orolig.

Självklart ska man få vara vän med vem man vill men man får visa lite ömsesidig hänsyn också.

Så snacka med din kille och kom till någon förståelse, skulle du vara okej med att han sov hos tjej?

Svar på tråden Kan inte tjejer och killar vara vänner?