Anonym (Tjej) skrev 2014-09-07 23:09:22 följande:
Hejsan!
Har träffat en kille i 2 månader nu. Tycker väldigt mycket om honom och han är superfin. Jag har även en killkompis och detta har blivit ett problem. Jag och min kompis har känt varandra sedan vi varit små så runt 11 år. Han är min allra bästa vän. Igår frågade min kille vad jag skulle hitta på och jag sa då att jag skulle sova hos en vän och han hoppades att vi skulle ha trevligt. Idag pratade vi och han frågade då vem jag sovit hos och jag sa "Adam", och han blev helt chockad typ och bara "Adam? Du sov hos en kille alltså?" Han blev sur och undra varför jag inte sagt att det var en kille. Alltså jag tänker väl inte på det, hade han undrat så hade jag ju sagt något.
Sedan sa han att han lovar att min kompis vill mer än att bara vara vän. Är man kille så tänker man så om sina tjejkompisar. Jag tror knappast att han vill något mer som min kille tror.
Så vad tycker ni? Jag kommer inte sluta träffa min kompis för min killes skull. Vi har liksom känt varandra i 11 år så han betyder sjukt mycket för mig och kan inte min kille lite på mig så skiter jag i honom. Men tror ni verkligen att det är så? Att tjejer och killar inte kan vara vänner utan att killen vill något mer?
du!
Ni har träffats i 2månader. Ni känner inte varandra!
Bara vänner!! Hur många gånger har du hört det utrycket själv, och det har varigt något helt annat?
Hur många gånger har du hört att det inte skulle hända något med en vän och ändå händer det?
Hur ska din kille veta om du är den eller den andre..?
Eller som du själv ställer frågan.. ser din kille på sina tjejkompisar på det viset.. Varför ställer du den frågan om honom?
Du drar själv slutsatser om din kille, men han får inte göra så mot dig!
Vad skulle du själv säga om din kille prata om att sova över hos en kompis.. Men han kanske inte säger vem det är och har inte direkt förklarat vilket vänskapsförhållande det är..?
Du utgår ganska mycket från vad du vill och vet.. Men hur ska han veta?
Läsa tankar och trolla med knäna
Öppen o rak, övertydlig i kommunikation är a och o.. Då menar jag inte eftersnacket eller det man kallar för "kuddsnacket" när sexet är över!
Givetvis finns det killar och tjejjer som inte bryr sig om partnern övernattar med motsatta könet.. Men det finns lika många som inte gillar det..
Snacka med varandra!!
Du löser inte detta problem genom att skriva på FL, du löser detta med att snacka med din kille. Det spelar ingen större roll vad andra tycker här. Det är ni två som ska tycka samma eller kunna kompromissa!