• R8N

Bumbo sitter: bra eller dålig

Någon som har bra eller dåliga erfarenheter av en Bumbo sitter?
    Har en 4 månaders tjej som jag tänkte kanske vill ha en. Hon försöker
    jämt sätta sig upp i babysittern så jag är rädd att hon ramlar fram och ur.

Är den bra eller är det en onödig pryl? Hur länge har man den och, tycker barnen
    om att sitta i den?

• Svar på tråden Bumbo sitter: bra eller dålig
  • 1977

jag tror den är helt onödig!!!!

min son satt i babysitter eller upppallrd på golvet med kuddar, funkade toppen!!

• såsen

Tycker den är en onödig sak
    Vi hade våran tös i en barnmatstol och den har man ju mycket längre

Nä så bumbon tycker jag är helt onödig med tanke på vad den kostar ny i butiken

Lycka till

• Pockadockan

vi använde vår bumbo MASSOR! jag tycker den var KANON!!

• Crazy Baby

Bumbon var räddningen för oss, när dottern var lite mer än 3 månader vägrade hon ligga i babysittern, hon ville sitta upprätt!

Vi har verkligen använt Bumbon massor och är supernöjda!

• Norahs mamma

Fråga inne på föräldrar, du får nog fler svar där än här bland de gravida...

• Teskedsmamman

Älskar Bumbon!!! Kan ju säga att vår 2-åring använder den lika mycket som lillebror, och de finns ju att få tag i begagnade också.

• InaMars06

Vad är en Bumbo sitter? "har aldrig hört talas om en så´n"

• R8N

Tack för alla svar, svår blev det. Får gå vidare till föräldrarna och fråga där också (visste inte att jag hamnat bland er gravida - lycka till)

• InaMars06

Tack!
    Ha ha,, jag såg en så´n i stan idag. Jag trodde det var en ny form på en potta!
    Snacka om att man är lite efter bland babydjungeln!

Jag tyckte väl att ungen som satt däri var lite väl liten...

• sweet p

Läste en artikel i någon av alla barntidningar och där stod det att man ska vänta med att sätta barnet upp tills det kan sitta själv. Det skulle tydligen utvecklas bättre på olika plan om det på egen hand fick träna sig till sittläge. Men man läser ju så många olika artiklar och de flesta som använt en bumbo verkar vara jättenöjda! både bebbe och föräldrar

• Milda

Vi provade en sådan i en affär när Emilia var runt 6 månader och vi höll först inte på att få ner henne i den och sen fick vi nästan inte upp henne Hon var lite rund då men inte sååå rund. Så vi tyckte inte det var något att ha. Vi använde babysittern tills hon kunde sitta själv sen fick hon en gåstol som hon tyckte var jätterolig.

• Brodsmulan

Vi har en och den tycker lillemann är kanon. Perfekt att ha dem sittandes i när man ska köra smakisar också, stabilt sitter de och så lätt att tvätta kan varmt rekommendera.

Svar på tråden Bumbo sitter: bra eller dålig