• Längtar efter en bebis

    Snälla hjäälp någon ge mig svaarr?

    Heej de så att jag och min man har försökt få barn snart 4 år blir det i januari , vi har varit på
    ferlitetsenheten där vi tog massa prover och sånt till sist hitta dom ingenting allt är
    Normalt så de bästämmde sig att jag ska börja med pergotime , så nu ska jag börja ta dom från och med tisdag tills på lördag 5 dagar aså.
    Så min fråga är kommer jag bli gravid på första kuren med pergotime eftersom allt är normalt hos mig och min man ?
    Snälla dela av er :( hur gick det för er ?

  • Svar på tråden Snälla hjäälp någon ge mig svaarr?
  • NLAL

    Nej det är inte säkert du blir gravid bara för att du får pergotime. Jag blev gravid på första enkelkuren, men jag har alltidhaft lätt attbli gravid förutom med sonen då ägglossningen tjorvade.

  • Flisan79

    Nej, det är inte säkert alls. Jag har ätit tre kurer utan att bli gravid. Jag och min man hittade de inga fel på. Sen gjorde vi tre Ivf, det fungerade inte heller.

    Några år senare fick vi barn den naturliga vägen iaf. Då hade vi försökt i 7 år.
    Så det kan gå tillslut iaf.
    Nu har vi tre barn på 7, 5 och 3 år

  • Anonym

    Jaha oj nu känner jag mig hell nere faan :/ trodde de skulle gå på första försöket för som jag har sagt förr, de hitta inget fel på oss och min mens och ägglossning är oxå helt normalt , läkaren sa du kommer snart bli gravid du är ung.

    Jag är 20 år gammal han de beror på kroppen alla har inte samma några tar det lite längre tid några blir gravid genom 1 år

    Men har inga barn , har inte gjort abort eller har inte heller fått missfall

  • Flisan79

    Jag var också så ung när vi gjorde vår utredning och ivf (eller ja, 21-22 år). Läkaren sa så till mig med. Att allt ser perfekt ut och du är så ung så det här kommer lösa sig....well, well, det gjorde det ju iofs men det tog väldigt lång tid.

    Men du TS. Det kan ju fungera bättre för dig. Lycka till!

  • Anonym

    Haha aah taack får se hör av mig senare på den här tråden och berättar hur de gick om några veckor haha :)

Svar på tråden Snälla hjäälp någon ge mig svaarr?