Svägerskan och svärmor bjöd in min mans exflickvän till vår utflykt?!
Jag bor inte i närheten av min familj utan jag flyttade ihop med min man långt från min egna familj så det är därför jag vänder mig till familjeliv för råd.
Mannens yngre kusin är på besök hos oss och vi bestämde oss förra veckan att igår skulle vi på en utflykt till en stad dryg en timma från där vi bor. Eftersom min man jobbade så åkte vi tjejer bara: jag, kusinen, min svägerska och min svärmor. Jag är väldigt omtyckt av familjen måste jag påpeka och vi har aldrig hamnat i bråk innan.
När vi kommer fram till staden så bestämmer vi oss för att börja med en kaffe och fika. Vi slår oss ner och svägerskan och svärmor börjar prata snabbt på sitt hemspråk. Sedan tar svägerskan upp sin telefon och ringer ett samtal där hon säger till personen i telefon att vi är i denna staden och att hon ska komma och ta en kaffe med oss och samtidigt börjar farmor kolla runt för att se vad fiket heter och förklara var det ligger. När hon lägger på så frågar jag om det är någon som ska komma varpå svägerskan säger: "ja det är en vän till familjen som ska komma". Sedan börjar hon berätta om att den här tjejen har en affär som hon säljer smycken och hon heter Sofia. Och det slår mig då att det är min mans ex. Jag konfronterar min svägerska om det är hon varpå hon svara "ja... visste du att det var hans ex?" Ehh ja? En diskussion uppstår och jag säger till henne att det var respektlöst och oförskämt att inte kolla med mig först och bjuda in exet. Hon försvarar sig med att säga att tjejen är snäll, de gjorde slut för flera år sedan och att min man hade andra tjejer efter henne. Istället för att be om ursäkt. Hon tyckte att jag överdrev som blev upprörd. Och vi hade precis börjat vår utflykt. Vi hann inte ens lägga vår kaffebeställning förrän denna situation uppstod. Och jag skrek inte, jag svor inte, jag var inte oförskämd.
Nu undrar jag hur många hade reagerat som mig och hur många tycker att det var ok av dem att bjuda in min mans ex flickvän. För att göra det så rättvist som möjligt så är vi 30 år idag och de var tillsammans i flera år mellan åren 20-25. Hon är gravid och gift.