• JimmieM

Har jag valt fel gymnasium?

Hej!

Jag är en kille på 16 år som är fast för just Grafisk Design, det mesta jag gör är för spel dvs World of Warcraft. Jag har hållt på med detta i ett par år och skulle helt klart kunna jobba som en grafisk formgivare/webbutvecklare.

Men jag kom på det försent, jag hade redan valt Bygg som linje som var tanken också! Grejen är att jag redan har riktigt mycket kunskap i Adobes redigeringsprogram att jag känner att det är onödigt att gå en gymnasium utbildning på det då jag endast läser grunderna på gymnasium.

Men jag fick en sån ångest efter några veckor på bygg så jag kollade på en linje som heter Estetik - Film och Media, då det är den ändå grafik linjen där jag bor. Men tyvärr så var det fel för mig då man helt enkelt tar ett foto sen redigerar det och samma sak med film.

För att kort fatta det så valde ja bygg för att ha val i framtiden, för att jag tycker att bygg är kul och skulle även kunna jobba som det ' kanske medans jag pluggar webbutveckling dvs ' på högskola för att Webbutveckling anser jag är svårare att lära sig än design på fritiden.

Men då frågar jag er som kanske vet detta! Skulle jag kunna få ett jobb som grafisk designer, speldesigner osv. UTAN en gymnasieutbildning men en högskoleutbildning SAMT många år av egen kunskap?

Svar på tråden Har jag valt fel gymnasium?