• Vitrysk hockeyhjälte

FI:s partiprogram. Fyllt med flum?

Jag har själv inte läst Fi:s partiprogram, så jag vet inte - men stämmer detta? bit.ly/1qAKo4e

Om ens en tiondel av det som står på den där listan stämmer är det ju rent skrämmande. De är fan mer ute och cyklar än SD.

Bara tanken på att, vid en eventuell konflikt med ett stort nästan-grannland i öster, skicka en HBTQ-patrull för att blidka Vladimir Putin är synnerligen roande.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Svar på tråden FI:s partiprogram. Fyllt med flum?
  • hezekiel

A det partiet sticker ut ganska mycket.
    Personligen tycker jag dom borde klassas som terrorister för dom hade sannerligen gjort stor skada på Sverige vid riksdagsmajoritet.

Ang uttrycket "ute och cyklar"tycker jag det stämmer väl överens med partier som förespråkar sådan politik.

• Rataxes

Någon har lagt ner tid på att sammanfatta en stor mängd vallöften ur Feministiskt Initiativs partiprogram.

Några valda godbitar är:

* Obligatorisk sexualkunskap i förskolan.

* Arbetslöshetsersättningen ska vara på maxnivå utan tidsbegränsning (d.v.s. medborgarlön).

* Skolor och förskolor som inte har ett HBTQ-perspektiv ska förbjudas.

* Läxor och betyg innan gymnasiet ska avskaffas.

* Alla universitetsutbildningar måste ha ett HBTQ-perspektiv.

* Minderåriga ska få göra (fysiskt) könsbyte.

* Informationsplikten för HIV ska avskaffas.

* Positiv särbehandling ska tillämpas inom rättsväsendet.

* Möjligheten att helt avskaffa fängelsestraff ska utredas.

* Alla som uppehåller sig i Sverige, oavsett medborgarskap eller legalitet, ska ha rösträtt.

* Fri invandring

* Socialbidrag till alla illegala invandrare.

Nej, det är inget skämt.

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Vitrysk hockeyhjälte

Det här med näthat förresten är uppenbarligen inte förbehållet "arga vita män": bit.ly/1omHL1f

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden FI:s partiprogram. Fyllt med flum?