svårt att bli pappa igen
Jag har 4 barn sedan förut och vill med min nya fru få ytterligare barn. Det vill sig inte,vi har flitigt hållit på i drygt ett år,med sex i stort sett varje dag,egentligen oftast 2 gånger per dag,morgon och kväll.
Jag vet att det kan ta en viss tid. Problemet är att hon är snart 40 år och klockan tickar ju för henne. Jag är snart 60 år men har trots åldern skaplig mängd ejakulat vid varje tillfälle vi har sex.Hon vill så gärna ha barn,har inga sedan tidigare.
Hon har kollat upp sig och det har visat sig att hon är fertil. Jag har testat mig med s.k. "hemmatester" och dom visade sig att min sperma var riktigt bra i kvalitet. Dock i minsta laget vad gäller mängd.
Jag röker 5-7 cigg. om dagen och dricker lite alkohol varje dag,inga mängder men en del i alla fall (kvällstid) är inte överviktig. jag vet att alkohol och nikotin kan påverka fertiliteten. ?
Så min undran är att om jag skär ner på mina beroenden vad gäller alkohol och nikotin,hur mycket ökar det då våra chanser att bli föräldrar ? Eller är det bara så att jag/vi,måste ge det mer tid? Eller skall jag/vi pröva någon slags tillskott,typ zink o.s.v?