• sosi

Spanien med en 3 månaders?

Har haft planer på att åka till Spanien (Marbella) med vår bebis som då kommer vara drygt 3 månader. Hon kommer ha fått sin första vaccinspruta ca 1,5 vecka innan avresa. Mina föräldrar hyr en lägenhet med stor balkong och privat poolområde så kommer inte bo på hotell. Jag helammar så mat kommer inte heller behövas, mer än kanske någon ersättning på flyget. Vi rådfrågade barnläkaren på BVC som rekommenderade att hon skulle få 2 sprutor innan vi resta och alltså vara över 5 månader. Problemet är att vi vill åka i oktober eftersom vi då har gratis boende och bil och föräldrar som kan hjälpa till.

Någon med erfarenhet rörande just detta? 

• Svar på tråden Spanien med en 3 månaders?
  • YokohamaNr2

Vi var till Mallorca när yngste sonen var 4 månader och helammades, gick jättebra, kommer inte ihåg vilka sprutor han fått men han följde vaccinationsprogrammet så alla man ska ha fått vid den åldern.

• Dixie

varför tyckte läkaren att ni skulle vänta tills barnet fått 2 sprutor - ger inte den första skydd?

vi åkte till Wien när sonen var 2,5 månad - och nu i efterhand inser vi att det nog var  den smidigaste resan med barn han sov mycket, maten hade jag med mig hela tiden och han var nöjd att ligga i vagnen! 

Svar på tråden Spanien med en 3 månaders?