• PaRa

    Lättskött och mysigt husdjur

    Jag skulle vilja ha något mer husdjur, har idag hund. Ett relativt lättskött men ändå lite roligt husdjur som passar med vårt boende. Bor på 63 kvm hyreslägenhet. 

    Läst på en del om reptiler (absolut inte spindlar!), i synnerhet ödlor och är väl inte så jätteförtjust i insektsdiet, helst grönsaker i sådant fall. Däremot är det delen med att få rätt temperatur i terrariumet som jag tycker avskräcker lite. Så rädd att få det fel, hur mycket jag än läser på.

    Kollat lite på illrar och chinchillor också, men illrar är rätt så egensinniga som jag förstår, och sa helst hållas lösa? Tror inte det blir jättebra med vår hund av större mellanras. Chinchillor verkar mysiga, men hur gör man med höförvaring inomhus? (Hästtjej i grunden så nu tänker ju jag iofs i höbalar, som jag kan få så gott som gratis av mina föräldrar iofs). 

    Någon som har något annat tips om vad som kan passa, eller har något roligt husdjur hemma, antingen ovannämna eller annat som man kan tipsa om eller berätta hur det är i verkligheten att äga :)


    The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem.
  • Svar på tråden Lättskött och mysigt husdjur
  • Kpax

    Jag är löjligt förtjust i marsvin, de är så fruktansvärt söta! Älskar ljuden och att de är så intresserade av att sitta och mysa och bli klappade.

    Jag har aldrig haft marsvin själv (är hundtjej, och det har liksom fått räcka), men har aldrig hört att de ska vara svåra på något sätt. Fodermässigt är de väl som små hästar, och så ska de så klart ha en rimligt stor bur + möjlighet att springa runt lösa ibland (då får du väl stänga in hunden). Men självklart ska man läsa på oavsett vilket djur man skaffar, för att vara säker. :)

    Reptiler verkar kräva mycket gällande miljön. Temperaturzoner, ljus, fuktighet and what not. Dessutom kan jag inte läsa av dem alls, och de är inte så mjuka och mysiga att klappa. Jag tycker att många reptiler är fina, men skulle aldrig få för mig att skaffa en, helt fel djur för mig. :)

Svar på tråden Lättskött och mysigt husdjur