• Pimmeli

Håravfall och Minoxidil

Hej!

Jag har sedan några år sedan blivit tunnhårigare uppe på hjässan. Jag är kvinna 27 år.

Min pappa är tunnhårig och farmor likaså. Så jag antar att det är genetiskt.

Har ätit vitaminer och liknande men inget har fungerat.

Nu prövar jag priorin och minoxidil. Har använt sprayen (minoxidil-typ som rogaine) i några dagar och det kliar där uppe nu när jag kommer åt. Har även blivit alldeles små-bubblig/knottrig.

Någon annan som fått så? Och är det så det kanske ska vara. Läste på bipacksedeln om att det kunde bli irritation i början...men dessa bubblor i skalpen är ju läskigt. haha...

Man vill ju inte att det ska bli värre. Undviker att klia iaf så får vi se.

Hoppas ni kan hjälpa mig och berätta om era resultat!?

• Svar på tråden Håravfall och Minoxidil
  • Sebelius

Hej! Kanske ett tag sedan du skrev men du kanske ändå ser min kommentar, har bara varit med i någon månad  :)

Jag lider själv av ärftligt håravfall... testat Minoxidil ett tag men blev tvungen att sluta eftersom jag fick tachycardia...sedan den dagen lovade jag mig själv att aldrig ta något som sätter hälsan på spel! Läste om ett annat medel, samtidigt som jag tog Priorin som jag för den delen var nöjd med. Jag såg en artikel på ryanair magazine tror jag och där skrevs det om ett medel som heter TRX2. Nu har det gått ett bra tag och jag har sett en enorm skillnad... håret har slutat gå av och jag känner av att nytt hår vuxit ut, inte jätte mycket men jag är nöjd och hoppas att det fortsätter växa. Provade först 3 månader eftersom jag nästan var säker på att det inte skulle ge resultat, kände inget speciellt under de 3 första månaderna men inbillade nog mig att håret hade slutat falla, köpte ny 3 månaders kur och insåg efter 6 månader att det verkligen slutade falla hår och då gick jag med i deras håravfallsklubb. Du kan ju testa antingen Priorin eller TRX2 eller ge båda en chans. TRX2 är även bra för kvinnor, sök upp de på nätet jag tror inte jag får skicka länk här för då tas det nog som om jag vill göra reklam för de :)

Lycka till och hare gött!

Svar på tråden Håravfall och Minoxidil