• Anonym (tjej)

Vad betyder det om exet säger detta?

Vad betyder det om exet (som var den som gjorde slut) plötsligt börjar nämna saker man har gjort tillsammans när man var ihop i förbifarten liksom. Typ "Den där tröjan ser ut som den du hade på dig på vår tredje dejt, den där gången vi blev överraskade av regnet och hade mysigt i ladan. Har funderat på att köpa en bil i den färgen... bla bla"

• Svar på tråden Vad betyder det om exet säger detta?
  • Anonym (minnen)

Man saknar inte kon förän båset är tomt?

Men att man saknar de bra sakerna (och minnen) betyder inte att man vill ha hela paketet tillbaka.

Jag skulle nog bara se det som att han bara vill avsluta det fint genom att säja att allt inte var dåligt och att han kommer att minnas de bra sakerna.

• Anonym (...vän...)

Jag brukar också vilja avsluta förhållanden genom att bli vänner :) Det vill säga lägga allt dåligt åt sidan och glädjas åt de fina sakerna som hänt.

Jag hoppas inte att det har gett mina ex falska förhoppningar? För en relation tar slut av en anledning och även om allt inte varit nattsvart så vill man ju inte tillbaka till den.

• Anonym (...vän...)

Jag kan tillägga att jag alltid varit den som avslutat.

• Anonym (ett ex är ett ex för att.....)
    Anonym (tjej) skrev 2014-09-10 17:08:22 följande:

Vad betyder det om exet (som var den som gjorde slut) plötsligt börjar nämna saker man har gjort tillsammans när man var ihop i förbifarten liksom. Typ "Den där tröjan ser ut som den du hade på dig på vår tredje dejt, den där gången vi blev överraskade av regnet och hade mysigt i ladan. Har funderat på att köpa en bil i den färgen... bla bla"

Varför bryr sig så mycket om vad något ex tycker?
  • Nyfiken gul

för mig låter det bara som att han är artig.  Han försöker nog bara tala om lite smidigt att även om han gjorde slut så var inte allt negativt. 

Det betyder dock INTE att han tänker komma tillbaka om det var det du försökte tolka det till. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (tjej)

Vi är redan vänner och umgås regelbundet och har roligt... men ni tror att han försöker fördjupa vänskapen/göra mig glad genom att prata om "gamla goda tider" typ? Jag tycker inte att det är så lyckat. Känns ungefär som att han försöker påpeka "Vi var ju ihop en gång i tiden, det har du väl inte glömt" och det känns lite vanskligt när man är vänner. Liksom varför? Och om han ska nämna något som var kul tidigare så hade han ju kunnat ta upp saker som är mer vänskapliga som vi gjorde ihop då. Jag tycker att det är lite dålig stil faktiskt.

• Anonym (m)

mitt ex säger också såna saker, vi är skilda sen några år tillbaka. Vi har båda nya parters

Svar på tråden Vad betyder det om exet säger detta?