• PiffigaPedagogen

Någon som har problem med gallan? Vilka är era symtom?

Har precis börjat inse att jag ev. har lidit av gall-problem under flera år.
    Jag har ofta en svullen mage och har ofta ont som i ett tryck på högersidan, har då svårt hitta bekväma bekväma ställningar att sitta och ligga i. Jag har även svårt att ha bh på mig ibland för det trycker liksom. Har ofta ont i ryggen. Har ofta molvärk i både mage och rygg

I måndags fick jag ett anfall som slutade med en penicillin-kur och många tankar

• Svar på tråden Någon som har problem med gallan? Vilka är era symtom?
  • Ful Anka

eeehhh..gallan på höger sida?

This is my life and I don't care
  • Ful Anka

gall problem, säger du, ont på höger sida? Där sitter ingen galla.

• PiffigaPedagogen
    Ful Anka skrev 2014-09-10 21:44:45 följande:

gall problem, säger du, ont på höger sida? Där sitter ingen galla.

Ok var sitter den då?
  • Ful Anka

Det var som fan men, den jag känner opererade de ut gallsten på vänster sida...
    OK, ont i magen, riktigt ont när man äter, då kan det vara gallsten. En outhärdlig smärta då, pratar vi om.

• WinterDawn

Gallan sitter visst på höger sida. Jag hade också problem i säkert ett halvår innan läkarna kom på vad det var, då var den så infekterad att det blev operation. Blev bara glad för det för efteråt försvann besvären.

Om du har mycket besvär så undvik att äta tex ägg och äpple. Det kan trigga anfallen. Det finns nog mer saker, googla.

• WinterDawn
    Ful Anka skrev 2014-09-10 21:55:00 följande:

Det var som fan men, den jag känner opererade de ut gallsten på vänster sida...
    OK, ont i magen, riktigt ont när man äter, då kan det vara gallsten. En outhärdlig smärta då, pratar vi om.

Nja. Mitt första anfall var en outhärdlig smärta och en tripp till akuten. Därefter var det molande värk nästan varje dag i ett halvår innan nästa stora anfall med outhärdlig smärta. Så det behöver inte göra vansinnigt ont hela tiden.
  • PiffigaPedagogen

Nä vansinnigt ont kände jag av i måndags!

Värre än att föda barn kunde inte sitta stilla min verkar vara inflammerad nu eftersom jag behandlas med penicillin

Men känner du igen i vad jag skriver om att det är svårt att sitta ligga bekvämt? Just nu molvärker hela ryggen och trycket under revbenen är konstant

Har telefontid ned läkare imorgon funderar på om jag ska propsa på akutremiss för röntgen

Svar på tråden Någon som har problem med gallan? Vilka är era symtom?