• Mijares

"Miljöpartiet"s korkade floskler

Åsa Romson sa just att de som bor på landsbygden får finna sig i högre skatter på drivmedel, för att vi ska få fram förnybar energi.
    Får man inte fram det annars, finns det några hinder idag?

En Thailandsresa ska kosta 2000 mer för en familj i nya skatter tycker MP.

http://dsp.forum24.se/dsp-about183.html  anser att man ska ha en avgift istället, då MP vill ha skatter till mer asylinvandring.

Vad verkar klokast?

• Svar på tråden "Miljöpartiet"s korkade floskler
  • Gert

Miljöpartiet är ett parti för höginkomsttagare. Det är bara höginkomsttagare som har råd med deras skattepolitik. Det är därför så många av Stockholms citybor som röstar på dem.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Mijares
    Gert skrev 2014-09-11 17:15:52 följande:

Miljöpartiet är ett parti för höginkomsttagare. Det är bara höginkomsttagare som har råd med deras skattepolitik. Det är därför så många av Stockholms citybor som röstar på dem.

Sthlm C?

Inte Östermalm kan jag tro.
  • Gert
    Mijares skrev 2014-09-11 18:09:54 följande:
    Sthlm C?

Inte Östermalm kan jag tro.
    I EU-valet fick MP 17% i Stockholm C.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Open Mind

De flesta partier tittar enbart på bästa att få höst ekonomiskt avkastning.

För mig betyder miljön, ekologisk mat, djur och natur, en hållbar framtid... så mycket mer.

• Mijares

I själva C av Sthlm C bor knappt några, trollen bor väl på Söder och i Vasastan. 

• Open Mind

Jösses vad jag hatar FL:s forum. (Ge oss en redigerafunktion, vi lever inte på 80-talet längre)

"tittar enbart på bästa sättet att få högst ekonomisk avkastning"

• Gert
    Open Mind skrev 2014-09-11 18:23:19 följande:

De flesta partier tittar enbart på bästa att få höst ekonomiskt avkastning.

För mig betyder miljön, ekologisk mat, djur och natur, en hållbar framtid... så mycket mer.

Därför är MP inte ett bra alternativ.
Svar på tråden "Miljöpartiet"s korkade floskler