• Nidingbane

Var finns den bästa översättningen av koranen på Svenska på Internet?

Hjälp jag letar efter en bra sida där man kan studera och ta del av koranen på Svenska på Internet, men jag har inte funnit något. 
    Är allmänt intresserad av religion och tycker nu det är lite synd att inte Koranen finns online på Svenska på samma som Bibeln finns online på nätet. Jag undrar nu naturligtvis lite varför? Typ en Koran som lätt fattat förklararar och gör sig intressant utifrån vår västerländska kultur. Borde inte detta vara något att satsa på. Okey det kanske finns på Engelska, men min Engelska är tyvärr inte så bra,

• Svar på tråden Var finns den bästa översättningen av koranen på Svenska på Internet?
  • Aniiee

Den här är väl rätt godkänd hos muslimer:

www.koranensbudskap.se/translations.aspx

Direktlänk till Koranens första del, bara att bläddra i rullisten sen (upplagd på samma sätt som bibeln.se

When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
  • Aniiee

Iarwain hann före =)

When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
Svar på tråden Var finns den bästa översättningen av koranen på Svenska på Internet?